Announcement

Collapse
No announcement yet.

funker en T-Rex 450 X?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • funker en T-Rex 450 X?

    Har en T-rex 450 x på handa og vurderer kjøp.
    Har fått følgende om heliet: ms-44 gyro, hacker B20 18L(vet ikke hva det er),Etec Lipoly 1700mah 11.1v, 3xhs55 og 1xhs56AB, electron 6 mottaker og kontronik regulator.
    Spørsmålet mitt er: er dette et grei oppsett på helikopter og vil dette fungere for en nybgynner??? eller er det noe av disse delene som bør skiftes, og er det noe formening om pris på dette???
    Ble mye no, men er nyskjerrig før evt kjøp.
    Tips mottaes med takk.



    Børge
    Børge G Hansen

    Futaba 10C 2.4FASST
    Optic6
    C17E
    Dassler
    T-Rex
    T-Rex 600 N Pro
    U-CAN-DO 46
    Cessna Cardinal
    Cessna 182 skyline
    cap 232 27% alitalia
    edge 540 vince

  • #2
    Jada generellt så funker en 450X helt fint selvom det helt klart er ting som kan gjøres bedre på den etterhvert.
    Komponentene den har er vel ikke akkurat super bra kanskje med unntak av kontroller/motor som i utgangspunktet er gode merker i det minste.
    Dog har den ingen oppgraderinger og du kommer sikkert til å ende opp med å kjøpe en god del småting som forbedrer den. Batteriet mistenker jeg for å være snaut eller kanskje akkurat nok.

    Kulelinker på servoarmene er det første jeg hadde satt på.

    Ett hakk nyere men elelrs ganske lik..
    Siden finnes ikke

    Comment


    • #3
      Det er i allefall ikke overkill for å si det slik...men for en nybegynner som ikke flyr 3D med std 420 motoren og treblader så gjør den nok nytta en stund så fremt man tar med en lipo alarm. Det er dog ikke hva jeg ville valgt selv selvom jeg ikke flyr 3D.
      På den annen side så hadde jeg ikke kjøpt en X igjen heller men det er ikke det spørsmålet handlet om...

      X pakken er nok grei (3200 med alt, også lader er ikke mye penger), men ikke mer heller, hvilket prisen også tilsier.
      + på et skikkelig batteri eller 2, en hyperion balanserer og en lipoalarm så er det ikke noe umulig utgangspunkt.

      Comment


      • #4
        Har flydd en del med det batteriet du nevner. Det fungerer helt greit, men du får litt mer kraft med et batteri som klarer større utladning.

        Comment


        • #5
          [QUOTE=Tintin]

          Kulelinker på servoarmene er det første jeg hadde satt på.

          Er dette et must for å få til for å flyge/klare å mestre lett flyging eller?

          Siden alt av heli eg har flydd er dragonfly 4 m/org elektronikk og det lever sitt eget liv, vil den T-rexen med det oppsettet eg nevnte være et greit helikopter til å flyge med eller vil eg slite med å holde kontroll på det???
          Børge G Hansen

          Futaba 10C 2.4FASST
          Optic6
          C17E
          Dassler
          T-Rex
          T-Rex 600 N Pro
          U-CAN-DO 46
          Cessna Cardinal
          Cessna 182 skyline
          cap 232 27% alitalia
          edge 540 vince

          Comment


          • #6
            Jeg kjøpte en 450 SE med den gyroen som du nevner i den pakken, og den fungerer greit til mitt bruk. Han som prøvde heliet mitt første turen og hjalp meg med oppsett mente også at gyroen er grei...men når man begynner å avansere, så er det GY401 som er å foretrekke...(?)

            Jeg kjøpte mitt heli brukt, og fikk ikke sjekket alt da jeg kjøpte det. Han som solgte det hadde ikke batteri for å få fyrt det opp. Første gang jeg skulle prøve heliet, så viste det seg at hovedakslinga til rotoren var bøyd. Hvis du har mulighet, be selger om å ha et batteri klart for å teste slike ting...

            Akslingene er ikke kostbare, så om dem er bøyd kan du jo kjøpe nye. Koster 70,- hos elefun, for 3 stk.




            _Bonus_
            Last edited by _Bonus_; 16-09-06, 06:41.

            Comment


            • #7
              Nei kulelinker er ikke et must men det gjør den et hår mer presis. Selv små mengder slark gir upresis styring. Xen har foringer en del steder der XL/SE har kulelagere + mangler disse kulene så den er en aning mindre presis men det funker helt greit som det er.

              Comment

              Working...
              X