Unconfigured Ad

Collapse

problemer med vugging på halen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • terry
    • Dec 2005
    • 28

problemer med vugging på halen

har fått et problem med t-rex,det kom etter eg skiftet halebom,det står dønn i ro når eg tar det opp på turtall men like før det tar av så begynner det å vugge noe voldsomt.
    kjører med 70% gyro og 25% delay på 401 gyroen det har fungert fint før men nå må det vere noe gale men klarer ikke å fatte ka det kan vere..
    halerotoren går rett vei. sjekket det meste tror eg

noen tips?? står litt fast akkuratt no
  • Christen

#2 Unapproved
    Har du prøvd å skru ned gain? høres ut som det er problemet, hadde min T-rex helt nede i 45% for å få halen rolig.

Comment

• terry
      • Dec 2005
      • 28

skal teste litt mere i morgen,men i hh mode så må du vel ha gyrogain på 50% eller mere.kommer du under 50 så går den i rate mode vel.

Comment

• northwood
        • Nov 2005
        • 588

Da tror jeg du må sjekke at alt av overføringer fra servoen og bakover går glatt og fint, men pass også på at ingenting er for mye slakk.

Comment

• terry
          • Dec 2005
          • 28

sjekket halereimen å den ser ut til å vere rett,
          skiftet hele masten og nye lager i bladholderen til rotoren.
          nytt belte og halebom. har okså prøvd men andre hale og rotorblad samt trackingen ser bra ut. det er liksom akkuratt før det hovrer at det begynner å vugge..
          hadde liksom mest tru på vibrasjoner som gjorde det siden halen er helt stabil
          helt til det kommer i luften.
          kan det alikavel vere gyroen som fusker. den lyser konstant rødt når eg har den i hh mode.

Comment

• northwood
            • Nov 2005
            • 588

Det er ikke for lite demping på gyroen som kan være årsaken? Og du har sjekket det jeg postet tidligere (#4)?

Comment

• terry
              • Dec 2005
              • 28

Originally posted by northwood
              Da tror jeg du må sjekke at alt av overføringer fra servoen og bakover går glatt og fint, men pass også på at ingenting er for mye slakk.
              har sjekke overføringer og det glir fint, bra med utslag begge veier, kan prøve å legge noe mere demping under gyroen

Comment

• terry
                • Dec 2005
                • 28

fant endelig ut hva som gjorde vuggingen, etter å ha demontert det meste så fant eg ut at det eneste eg ikke hadde prøvd var å skifte haleservoen,den virket jo helt fint verken slark eller noen stygge lyder,så satte i en gammel hs 50 så eg hadde liggende og da plutselig stod alt i ro i luften.

så nå er det ut å ta igjenn tapt fly tid

Comment

Working...