Announcement

Collapse
No announcement yet.

First time.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • First time.

    I dag har jeg kjøpt meg Kyosho Nexus 30 med radio og alt som hører til (brukt). Er i den aller ferskeste kategorien ( har sett en på tv som fløy rc helikopter), og har tenkt til og prøve meg. Men før jeg løfter det av bakken og legger inn post her med overskriften "DELER ØNSKET KJØPT", vil jeg gjerne prøve meg på datasimulering. Min radio heter Sanwa rd 6000, og kan brukes på pc, men jeg mangler kabel til den. noen her som har tips om hvor jeg får tak i en slik kabel ?

    Runar
    Stinger 90 / Caliber 30 / Hughes 300
    Helisiden min

  • #2
    Originally posted by Runar
    I dag har jeg kjøpt meg Kyosho Nexus 30 med radio og alt som hører til (brukt). Er i den aller ferskeste kategorien ( har sett en på tv som fløy rc helikopter), og har tenkt til og prøve meg. Men før jeg løfter det av bakken og legger inn post her med overskriften "DELER ØNSKET KJØPT", vil jeg gjerne prøve meg på datasimulering. Min radio heter Sanwa rd 6000, og kan brukes på pc, men jeg mangler kabel til den. noen her som har tips om hvor jeg får tak i en slik kabel ?

    Runar
    Hei

    Det kan nok lønne seg og ta kontakt med en lokal klubb/noen med erfaring før du løfter det i alle tilfelle. Tror også det kan være litt vrient og skaffe deler til Kyoshos Nexus, da dette er en utgått modell.

    Men nok om det... På modellfly.no is available for purchase - Sedo.com tror jeg de har en interface til din radio som passer med en god del simulatorer. Det er en liste over kompatible simulatorer på siden.

    Lykke til med flygingen!

    Geir
    Geir Bjelkarøy

    http://www.phoenix-rc.org

    "Når små menn kaster lange skygger, blir det snart mørkt"

    Comment


    • #3
      Originally posted by Ullteppet
      Har fremdeles en helt flyklar nexus med en de Zeal oppgraderinger.
      Så.....hvis du trenger et dele helikopter.....

      Mvh Ullteppet
      Bare minner om retningslinjene Kjøp/salg henvises til 404 - File or directory not found. eller PM

      Comment


      • #4
        Originally posted by Christen
        Bare minner om retningslinjene Kjøp/salg henvises til 404 - File or directory not found. eller PM
        Ok sorry. sletter det den meldingen
        T-rex ccpm (den gule) (solgt)
        Raptor 50 se ccpm Favoritten, selger den aldrig
        Raptor 90se (solgt)
        Extra 300 . (kontainer mat)
        Mini funtana ( Peis varme )
        Protech Cessna 182

        Comment


        • #5
          Originally posted by Aeroholiker
          modellfly.no is available for purchase - Sedo.com tror jeg de har en interface til din radio som passer med en god del simulatorer. Det er en liste over kompatible simulatorer på siden.

          Geir
          Jepp, dem hadde den der. Nå spør jeg sikkert dumt, men.... Når det gjelder datasimulering, Er det hipp som happ om man kjøper en pakke (radio-med-kabel-til-pc) eller om man kjøper interface til radion man bruker når man flyr. (tenker da på om oppsettet på radio`n vil kunne justeres slik som i det virklige, eller om den bare fungerer som hvem som helst kontrollboks). Ble sikkert ikke noe lett og forstå hva jeg mener nå ?
          Originally posted by Ullteppet
          Flyr nå raptor 50 og 90se. De er klart mye bedre en Nexus når det gjelder 3d.

          Mvh Ullteppet
          Innen jeg skal fly 3D, er nok raptor 50 / 90 blitt avlegs

          Runar.
          Stinger 90 / Caliber 30 / Hughes 300
          Helisiden min

          Comment


          • #6
            Nexus30

            Grattis med et stabilt og tilgivelig helikopter.

            Mvh Ullteppet
            T-rex ccpm (den gule) (solgt)
            Raptor 50 se ccpm Favoritten, selger den aldrig
            Raptor 90se (solgt)
            Extra 300 . (kontainer mat)
            Mini funtana ( Peis varme )
            Protech Cessna 182

            Comment


            • #7
              Hallo!
              Hvis du har lyst til å lære å fly fort, ta kontakt med Rune Næssen. Det koster, men da kommer du fort til hover stadiet og i luften. Han er betryggende å ha ved siden av seg, han kan du spørre om det du lurer på. <som sagt så koster det, men jeg synes det var verdt det................
              40 år og "ROOKIE"
              Raptor 50 SE/Hyper 50

              Comment


              • #8
                Originally posted by nsandem
                Hallo!
                Hvis du har lyst til å lære å fly fort, ta kontakt med Rune Næssen. Det koster, men da kommer du fort til hover stadiet og i luften. Han er betryggende å ha ved siden av seg, han kan du spørre om det du lurer på. <som sagt så koster det, men jeg synes det var verdt det................
                Nei, jeg behøver ikke og lære og fly fort . Er det klin umulig for en 100% fersk heli pilot og løfte denne kremvisperen over bakken ? Det må da være noen som klarer dette uten og ødelegge den fullstendig ?

                Skal ut og prøve det på mandag. Tipper jeg får med en til og filme, slik at jeg kan skryte/grine over hva som skjedde

                Runar
                Stinger 90 / Caliber 30 / Hughes 300
                Helisiden min

                Comment

                Working...
                X