Announcement

Collapse
No announcement yet.

Begynne med sim?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Begynne med sim?

    Hei!

    Jeg lurer på å begynne å lære meg heliflygning i vinter vha simulator på pc.

    Jeg ser det går en del jr3810 for billige penger (ca. 1000kr) for tiden. Kunne det vært et greit utgangspunkt å kjøpe en slik samt kabel og koble meg opp til maskinen, laste ned FMS og sette i gang?

  • #2
    Vel, nå flyr jeg ikke heli, men at sim er et must for å lære å fly er nok uansett helt riktig.

    Har selv en x-3810 og er mer enn godt nok fornøyd med den. Funker også bra på sim. Jeg kjøpte meg et interface (USB interface II) med passende kabel fra et tysk nettsted.
    http://shop.mftech.de
    eller
    http://www.mftech.de/catalog/index.p...c17e8a8056ec79 for engels versjon.

    De har også et morsomt lite interface (USB-interface III) som ikke krever radio med trainerinngang heller. Du bruker isteden mottageren til radioen og kobler til interface som igjen går inn i USB inngangen på PC'en din.

    Dette interfacet kan du også bruke på mange andre simulatorer om du etterhvert finner ut at du vil ha det. FMS må nok sies og kun duge som stikketrening. Realismen er det nok så som så med, men det finner du ut av etterhvert som du bruker den.

    Lykke til

    Edit: Lagt til link for engelskspråklig utgave av nettbutikken.
    Last edited by torgust; 16-11-06, 17:59.
    Mvh
    Torbjørn Gustafson
    www.trmfk.no



    Will fly for food

    Comment


    • #3
      jeg er helt fersk på dette selv. jeg begynte med FMS men merket fort at det ikke er veldig realistisk, funker greit for å komme litt inn i det, hadde jeg vært deg om skal satse litt på dette så invisterer du litt penger i en ordentlig simulator. (lønner seg i lengden likevel) det finnes mange alternativer, skal ikke skrike for høyt om hva som er best osv, men sjekk litt rundt. men FMS fungerer greit så man får det litt i fingrene,
      T-rex 600N pro OS50 hyper, 611, 3x9255, Fromeco ++++JR9XII
      Yak 54 m ASP65
      Depron vrak ;)
      masse annet stæsj som bare står der å tar plass ;)

      "Once you are in RC you are in for life. You may go away but it will draw you back"

      -- Ronny --

      Comment


      • #4
        Jeg bruker Realflight G3 for å trene på. Den er lett å bruke og veldig realistisk, synes ivertfall jeg. Hvis det er noe minus med denne simulatoren så må det vel være prisen. Betalte rundt 2K for pakken, men har vel snart tjent igjen det på deler vil jeg tro

        Jeg begynte med FMS, men jeg var ikke fornøyd med den.
        -=-Trondheim Mfk-=-
        * Raptor 50 Titan (SE)
        * T-Rex 450SE
        * E-Sky CP2 (Solgt)
        * Vortex
        * E-Starter
        * Slow Stick
        * Spektrum DX7

        No helicopters were harmed in the creation of this post

        Comment


        • #5
          jeg har realflight G3 ,, det som er med realflight er at det er ganske relistisk og man kan laste ned oppdateringer osv osv.. mange muligheter. reflex simulator og er veldig realistisk.
          phoenix simulatoren ser veldig bra ut. prisen er ikke og frykte heller..
          når det gjelder FMS for og trene på så er den ikke veldig realistisk. den funker vel mest til og bare få øvd inn litt stikkebevegelser. der får du med dummy radio og simulator for 300 kr. så hva du velger er vel egentlig prisen det står på. finnes mange andre simulatorer også. bare nevnte de vanligste
          Magne 20 År
          www.airfreaks.no

          JR PCM 9XII Synth

          Raptor 50 V2
          Trex 450XL
          Walkera 22E *solgt*

          Comment


          • #6
            Jeg vil absolutt anbefale deg å kjøpe en ordentlig simulator. Selv bruker jeg AeroFly Professional Deluxe (AFPD) og er kjempefornøyd med den. En bekjent av meg som har RealFlight G3 (G3.5) ble veldig imponert over hvor realistisk AFPD er og hvor bra grafikk den har.
            Terje Fagermoen
            Phoenix RC Club - AHMHK - OHK
            Rave ENV Nitro VBar - Rave ENV Nitro VBar - JR DSX9 - Depron tjafs

            Comment


            • #7
              Hei!!!
              Har prøvd RealFlight G3.5 AFPD og phoenix. Bruker selv G3.5 geniale simulatorer alle sammen. Vil påstå at uansett hvem av disse du kjøper vil du ikke bli skuffet.
              Vil også påstå at å kjøpe G3.5 kan være smart for en nybegynner, siden den har en innebygd trainer mode. Vil ikke garantere dette siden jeg ikke er så fersk at jeg trengte denne moden men kan tenke meg den hjelper en del.

              OBS: trainer moden er kun på 3.5 utgaven som du må laste ned etter å ha kjøpt G3. Den er såpass stor at du trenger bredbånd for å få lasta den ned.

              Comment

              Working...
              X