Unconfigured Ad

Collapse

hva skjedde idag? motoren fikk høyt turtall og stoppet

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • muff
    • Oct 2006
    • 855

hva skjedde idag? motoren fikk høyt turtall og stoppet

var ute å hovret i dag, justerte ned bensinen litt hovret i en 50sek eller noe så begynte turtallet på motoren å øke, også stoppet den, (var redd for den røk) men det er komp i den enda, men den starter ikke, noen som vet hva som kan ha skjedd? testet pluggen men den gløder bra enda!
    T-rex 600N pro OS50 hyper, 611, 3x9255, Fromeco ++++JR9XII
    Yak 54 m ASP65
    Depron vrak ;)
    masse annet stæsj som bare står der å tar plass ;)

"Once you are in RC you are in for life. You may go away but it will draw you back"

-- Ronny --
  • Tintin
    • Jan 2005
    • 4631

Duuuh, du må bruke nitrometan, ikke bensin.....

Mer seriøst, en slange som hoppet av eller sprakk, får forgasseren fuel?

Comment

• Sondre Aabø
      • Aug 2005
      • 165

Når turtallet plutselig stiger og motoren stopper så er det mest sannsynelig fuel tilførselen som har blitt blokkert på en eller annen måte.

Se om fuelèn kommer helt frem til motoren.
      Med Vennligst Hilsen
      Sondre Aabø
      www.aircam.no

Comment

• muff
        • Oct 2006
        • 855

hehe...

kan ikke se at noen slanger har hoppet av, men det var så kaldt så jeg prøvde ikke veldig å starte den igjen, mulig den bare var litt lei. virket nesten så den fikk for lite fuel når jeg justerte den ned, motoren er under innkjøring også. er TT motoren helt håpløs. vil eg tjene det inn i lengden å kjøpe meg en hyper?
        Yak 54 m ASP65
        Depron vrak ;)

"Once you are in RC you are in for life. You may go away but it will draw you back"

-- Ronny --

Comment

• Sondre Aabø
          • Aug 2005
          • 165

Hei

TT motoren fungerer, men den må gå en del rikt og særlig under innkjøring. Skal ryke som fy av TT motoren. 3 runder på nåla bør gå glatt, i hvert fall når du kjører den inn.

Start på 3 og skru innover til den starter, la den gå der litt så starter du å ta noen knepp inn i ny og ne helt til du er fornøyd.

Kjører slev hyper motoren, men prøv TT motoren en del først, hadde TT30 før og fikk den til å gå bra, så håpet er ikke ute!
          Med Vennligst Hilsen
          Sondre Aabø
          www.aircam.no

Comment

• Holger
            • Feb 2006
            • 734

Hei

Har du sjekket fuel slanger i tanken? Dette er det første du bør gjøre, og grunnen er enkel. TT sine fuelslanger er dårlige og bør byttes om dette ikke er gjort. De går rett og slett i oppløsning/"morkner".
            Løsne bare understellet i bakkant samt skruen over tanken i ramma. Dette skal være tilstrekkelig for å få ut tanken. Som det nevnes over her så sjekk alt som har med fuel linje å gjøre.
            Anders Bruneberg
            Raufoss

Comment

• Isak
              • Apr 2004
              • 680

Sjekk fuelslangene dine, har du brukt den orginale klunkslangen som følger med raptor så er det ingen uvanlighet at disse smuldrer fort opp. Bytt ut uansett.

Når det gjelder TT motoren så har min vært eksemplarisk!! den har gått som ei klokke med masse power i over 2 år, og 150 liter fuel. Den har først nå begynt å småharke litt og jeg tenker på å kjøpe hyper. Mange rundt meg som har hatt masse mer problem med hyper i forhold til megselv og TT, men mulig jeg har vært heldig. Så min mening er at de aller fleste ikke har bruk for all powern som ligger i hypern - TT holder i masser. Det er luerer å lære seg å fly "rent" å spare på kreftene der istede for å fly bajas så det akkurat holder med hyper - da blir det aldri nok krefter.

Justeringsmessig så kjører jeg med hovednåla på rundt 1,5-2 runder ut. Fungerer fint. I starten av karrieren min med raptoren så ble min motor kjørt veldig varm flere ganger - men den har tilsynelatene ikke tatt skade av dette Tåler masse er mitt intrykk.
              Runar Isaksen
              risaksen@bluezone.no

Comment

• muff
                • Oct 2006
                • 855

jeg skal sjekke dette med fuelslangene og bytte ut disse som er i tanken, men i header tanken er det vel ikke noe fare for dette? eller skal jeg bytte ut der også? håper det er bra vært i morgen da skal jeg ut å teste!
                Yak 54 m ASP65
                Depron vrak ;)

-- Ronny --

Comment

• Isak
                  • Apr 2004
                  • 680

Like mye fuel som går igjennom header tanken som hovedtanken vettu

Bytt i begge du.. å vær nøye med å tømme tanken og slangenen mellom hver gang du flyr.
                  Runar Isaksen
                  risaksen@bluezone.no

Comment

• muff
                    • Oct 2006
                    • 855

ja oki. men det jeg tenkte på er om det er bedre slanger i header tanken en i hovedtanken! men jeg bytter i begge, jeg tømmer også tanken hver gang jeg har vært ute å flydd
                    Yak 54 m ASP65
                    Depron vrak ;)

-- Ronny --

Comment

• ehaga
                      • Feb 2005
                      • 1173

Du har ikke lean´et den for mye da. Min hyper kan være "vanskelig" på tomgang. Men så justerer jeg den 1 knepp så er alt greit.
                      - Erik -

------------------------------------------
                      Logo 600SX + 6003D
                      Logo 400SE

Futaba 18MZ

Comment

• Dr.Phil
                        • Jul 2004
                        • 322

Bare vær litt forsiktig når du tar ut tanken ved å spre ramma.
                        Fort gjort å lage et lite hull/ripe i "boblene" på siden av tanken.

Som nevnt her så fungerte også min TT Pro utmerket. Hyperen jeg flyr nå har mer power, men flytiden er lenger på TT'n.
                        Philip
                        www.airheads.no
                        Hobby24.no

Comment

• muff
                          • Oct 2006
                          • 855

ja oki da ser det ut til at alt er klart igjen, så da er vi spent. håper været er bra i morgen så jeg får testet, mulig jeg får filmet litt også! så jeg kan legge ut en video om hvordan det gikk
                          Yak 54 m ASP65
                          Depron vrak ;)

-- Ronny --

Comment

• dj_maz
                            • Aug 2006
                            • 295

film ser vi alltid frem til .. tenkte og få løftet min raptor over bakken i morgen... men som sagt så bor vi jo i BERGEN og få en dag uten regn på denne årstiden er som og vinne i lotto. dem har vel bra vær borte i særp.
                            Magne 20 År
                            www.airfreaks.no

JR PCM 9XII Synth

Raptor 50 V2
                            Trex 450XL
                            Walkera 22E *solgt*

Comment

• esmel
                              • Dec 2004
                              • 2830

Bare skyter inn at en annen årsak til at turtallet øker kan være at potta er løs... Da blir det dårlig med trykk i tanken og motoren får følgelig for lite fuel med påfølgende turtallsøkning.
                              Espen Melby

:D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

Comment

Working...