Har ett motorspørsmål. da heliet har stått i 3-4år uten å blitt brukt. så hadde jeg tenkt å åpne motoren for å sjekke lagre osv. Er det da en forsel å montere den ibenk med propell for å justere den føsrt. eller skal jeg montere den rett i helikopteret. Tenkte det kunne være greit å justere den mens motoren går. og det er vel ikke så lett når den sitter i helikopteret
Unconfigured Ad
Collapse
profi 3030 og nexus 30
Collapse
X
-
en bilmotor jeg har fra O.S har stått i 6 år. plutselig i sommer fant jeg ut at jeg skulle kjøre den. peiste på fuel. startet som bare det. kjørte den 4 liter fuel den sommeren. uten et eneste problem. disse fuel motorene tåler masse juling igrunn før det går galt. men du kan åpne baklokket og se hvordan det ser ut. putte inn litt after-run olje. slik at du får smurt det opp. dreie motoren noen ganger og fyre den opp. du kan fint bruke en propell og sette den i en benk og kjøre den litt for og se hvordan motoren går og stille den inn. pass på at du ikke over ruser motoren.Comment
-
Til de få av dere som kjører mc3030 på heli. hvordan gjør dere for å få reversert servoen til halerotoren?
Har nå fått det til. det lå bare litt skult i manyeneDet var egentlig helt logisk når jeg først fant det. hehe
Last edited by tyor; 29-11-06, 18:03.Comment
-
Har nå justert curvene mine og hovret med litt pen flyging en tank. Da det ikke er noen "curve" for pitch på denne senderen så må man bruke endepunkt justeringene og senter justeringen på pitch servoen for å sette opp den. har da justert slik at jeg har -4grader i bånn +5 på midten og +10 på topp. og trottle kurven har jeg satt til 20 35 60 75 100 på normal og 50 50 60 75 100 på idle1. noen som har noen kommentar til dette om det ser ok ut eller er jeg helt på jordet. fikk en del mere turtall i hover en det jeg hadde før, og det gjorde den til litt lettere å fly synes jeg. den hovrer med stikka såvidt over mitten.Comment
-
du er nok ikke helt borte vekk i natta da nei. høres igrunn veldig bra ut. den blir litt lettere og fly når du har litt høyere rotorhastighetComment
-
var det jeg fant ut også. skal låne en turteller til helga og se hvilket turtall jeg ligger på.
En annen ting. når jeg bruker høyre stikka så gir den ganske mye pitch samtidig. Det gjør at det kan være litt vanskelig å lande, for hvis jeg må korigere litt når jeg lander så stiger den opp igjen. Har du noe sånn mix på din evt hvor myeComment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment