Unconfigured Ad

Collapse

Kjøpt av ny-nybegynner elektro heli

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • oddev
    • Nov 2006
    • 52

Kjøpt av ny-nybegynner elektro heli

Hei alle mann!

Jeg er i gang med å finne meg et elektro heli, men vet sannelig ikke hva jeg skal velge.
    Jeg har ALDRI flydd heli før, bortsett fra et par timer på pc-simulator.

I utgangspunktet var jeg på utkikk etter noe veldig billig, så jeg kan finne ut om jeg liker helikopter eller ikke, å var nesten klar til å bestille meg en Walkera 4, da jeg tenkte å lese litt før jeg trykket på knappen.

Etter det jeg har klart å skjønne så kan jeg likesågjerne kjøpe et "proff" Walkera 36 å lære meg å fly med, da dette er mer stabilt i fly, og kanskje bedre å lære seg med da dette har alle funksjoner?
    Prisområdet da ligger da på under 3000kr.

Noen anbefalinger til en som aldri har hatt heli før?

-Odd Eirik
    Last edited by Holger; 28-11-06, 16:42.
    Align T-Rex 600N Pro - GY611 - GV1 - Spektrum
    Hobbico Avistar 40 - OS46LA - Spektrum
    Twister Medevac med bling - Knust
    Freedom 20 - Knust
    Spektrum DX7
  • Holger
    • Feb 2006
    • 734

Med fare for å tråkke noen på "knea", men walkera har vel ingen såkalte proff modeller!?
    De har ett noe frynsete rykte hva elektronikk gjelder, og jeg tror du vil ha mer utbytte av dette om du kanskje ser andre veier også! Det er urolig mye å velge i, og jeg kan nesten garantere deg at du vil falle for hobbyen. Ender du derimot opp med noe som er frynsete, kan gleden fort drukne i frustrasjon.

Hva med å kontakte nærmeste klubb og forhøre deg litt? Det pleier å være mange hjelpsomme der ute.

Og.....noen kroner ekstra så kan du snuse på en brukt T-rex
    Anders Bruneberg
    Raufoss

Comment

• oddev
      • Nov 2006
      • 52

Originally posted by Holger
      Med fare for å tråkke noen på "knea", men walkera har vel ingen såkalte proff modeller!?
      De har ett noe frynsete rykte hva elektronikk gjelder, og jeg tror du vil ha mer utbytte av dette om du kanskje ser andre veier også! Det er urolig mye å velge i, og jeg kan nesten garantere deg at du vil falle for hobbyen. Ender du derimot opp med noe som er frynsete, kan gleden fort drukne i frustrasjon.

Hva med å kontakte nærmeste klubb og forhøre deg litt? Det pleier å være mange hjelpsomme der ute.

Og.....noen kroner ekstra så kan du snuse på en brukt T-rex

Ja, det jeg helst vil unngå er nettop dette som du sier, å drukne i min egen frustrasjon på grunn av et dårlig utstyr.
      Dette med "proff" utgave er vel det jeg har lest på brapris.no

Du som er moderator kan kanskje rette oppe i skrivefeilen på topicen min og?
      Freedom 20 - Knust
      Spektrum DX7

Comment

• elektrodude
        • Sep 2006
        • 1342

Det er helt rett det holger skriver,Er utstyret for billig ender du opp med mye frustrasjon og bestemmer deg for att dette er IKKE noe for meg.Eller det kan slå ut andre veien, om du er sta og har stor tro på att dette får eg til, så ender du opp med 3-4 helikopter der heli nr 2 var litt dyrere og bedre en nr1 o.s.v.Og til slutt har du lagt ut mer på å kjøpe 4 "billig helikopter"som egentlig ikke funker, i steden for å gjøre det skikkelig med en gang.Om du vil ha elektro er trex eit bra valg.
        Alt som kan fjernstyres.
        ---------------------------------------------
        The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
        Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
        Steinar Kvarme.

Comment

• dj_maz
          • Aug 2006
          • 295

jeg hadde en walkera 22E, helt håpløst og fly med. ødelegger 1000 vis av deler og byttet 3 mottakere pga dårlig elektronikk.. mistet nesten lysten. så kjøpte jeg meg en Trex 450 var MYE lettere og fly. hobbyen ble bare gøyere og gøyere etterhvert som t-rexen var i luften og i bakken et par ganger. så har jeg nå kjøpt meg en raptor 50.

mitt råd er i hvertfall at du spytter i noen kroner ekstra og feks kjøper deg en trex. vet dette kan virke litt dyrt og uoppnåelig for noen. men du vil ha MYE igjen for det senere
          Magne 20 År
          www.airfreaks.no

JR PCM 9XII Synth

Raptor 50 V2
          Trex 450XL
          Walkera 22E *solgt*

Comment

• RGJ
            • Jul 2004
            • 922

heisan

hadde en walkera 60 kjøpte på ebay....elendig radio....gikk i bakken med et smell!heliet fløy vel egentelig godt!

har kjøpt en Trex kloning !

nesten ferdig virker ok ..venter på deler..men er på jobb ca 150mil hjemmefra ... og her i bodø er det mørkt når jeg er ferdig for dagen så det haster vel ikke!
            Rune Gjelsnes
            Vikersund
            92624841

Comment

• oddev
              • Nov 2006
              • 52

trex klone? hvor? hva? pris? kvalitet?
              Freedom 20 - Knust
              Spektrum DX7

Comment

• RGJ
                • Jul 2004
                • 922

her

http://www.modellflynytt.no/showthread.php?t=13613
                se denne tråden
                ca 2000 med frakt men kun med motor og ingen drev farts reg eller noe!
                har du ingen erfaring .. ville jeg vel droppet det og kjøpt en billig trex isteden.
                men ikke kjøp et med en billig radio som den jeg hadde ..walkera 60 heliet er brukbart men radion er no dritt!
                Rune Gjelsnes
                Vikersund
                92624841

Comment

• ehaga
                  • Feb 2005
                  • 1173

Jeg har ikke testet walker, men har vært borti andre "billige" helikopter. Har vel tilgode å se at de blir billige i lengden. Når du kjøper helikopter er det viktig å se på tilgang og pris på deler. Ikke for å skremme deg bort, men det kommer til å gå en del deler.

Trex er supert helikopter som du kan lære veldig mye av. I tillegg er det veldig mange som flyr det og som du kan få hjelp fra.
                  - Erik -

------------------------------------------
                  Logo 600SX + 6003D
                  Logo 400SE

Futaba 18MZ

Comment

• Vampyro
                    • Sep 2006
                    • 93

Originally posted by ehaga
                    Jeg har ikke testet walker, men har vært borti andre "billige" helikopter. Har vel tilgode å se at de blir billige i lengden. Når du kjøper helikopter er det viktig å se på tilgang og pris på deler. Ikke for å skremme deg bort, men det kommer til å gå en del deler.

Trex er supert helikopter som du kan lære veldig mye av. I tillegg er det veldig mange som flyr det og som du kan få hjelp fra.
                    Men en flygeklar Trex kan ikke sammenlignes med en walkera på pris. Jeg som f.eks ikke hvet om jeg har lyst til å fly helikopter i lengden kommer nok til å kjøpe et walkera e.l og se og så kjøpe raptor hvis det er noe for meg.
                    Pål Hodne

Comment

• RGJ
                      • Jul 2004
                      • 922

hm

Originally posted by Vampyro
                      Men en flygeklar Trex kan ikke sammenlignes med en walkera på pris. Jeg som f.eks ikke hvet om jeg har lyst til å fly helikopter i lengden kommer nok til å kjøpe et walkera e.l og se og så kjøpe raptor hvis det er noe for meg.
                      men går det i bakken er ramma bøyd og ikke til og gjøre noe med ..du må ha ny ramme ...tynn tynn alu. men så klart billigere ..men en bør bytte radio
                      Rune Gjelsnes
                      Vikersund
                      92624841

Comment

• oddev
                        • Nov 2006
                        • 52

Hva koster en radio da? Hva bør man velge? For en walkera 36 kun heli koster 1000 lappen, og da kan jeg jo velge radio/annet utstyr selv!
                        Freedom 20 - Knust
                        Spektrum DX7

Comment

• Holger
                          • Feb 2006
                          • 734

Hei igjen oddev

Ett relevant spørsmål: Hvor mye penger er du int. i å bruke på denne investeringn?
                          Det er ufattelig mye å velge i ....og man kan ikke stikke under en stol at hobbyen koster første gangen man investerer, ihvertfall om man skal ha noe som er holdbart!
                          Anders Bruneberg
                          Raufoss

Comment

• oddev
                            • Nov 2006
                            • 52

Originally posted by Holger
                            Hei igjen oddev

Ett relevant spørsmål: Hvor mye penger er du int. i å bruke på denne investeringn?
                            Det er ufattelig mye å velge i ....og man kan ikke stikke under en stol at hobbyen koster første gangen man investerer, ihvertfall om man skal ha noe som er holdbart!
                            Hei holger! Takker for raske svar!

Jeg tenkte i første omgang bare å kjøpe et enkelt et til rett over 1000 lappen med alt, bare for å se om dette kunne være noe..
                            I utgangspunktet er det en gave fra dama mi til meg som også jeg skal være med å kjøpe men altså hadde ikke planer om å bruke så mye mer enn 3000 i allefall!!!
                            Freedom 20 - Knust
                            Spektrum DX7

Comment

• RGJ
                              • Jul 2004
                              • 922

rc marked

har du kikket der ..hender det ligger noe der
                              Rune Gjelsnes