Unconfigured Ad

Collapse

Glitch

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • strutings
    • Oct 2006
    • 442

Glitch

Jeg har hørt at glitch er et veldig vanlig fenomen på PPM, men er det vanlig at det blir mer forstyrrelse når man har flydd litt og utstyret begynner å bli varmt?

Flytta i dag ESC frem under batteriplata, og mottaker helt bak. Ble litt bedre, men plutselig fikk den en kraftig rykk. Motoren stoppa 10 m over bakken, og heliet dalte faretruende fort ned. Heldigvis fikk jeg løft igjen når jeg var rett over bakken
    -=-Trondheim Mfk-=-
    * Raptor 50 Titan (SE)
    * T-Rex 450SE
    * E-Sky CP2 (Solgt)
    * Vortex
    * E-Starter
    * Slow Stick
    * Spektrum DX7

No helicopters were harmed in the creation of this post
  • Holger
    • Feb 2006
    • 734

Kan du fortelle litt om det øvrige utsyret du har i helien din, sånn som mottager og ESC f.eks?
    Anders Bruneberg
    Raufoss

Comment

• strutings
      • Oct 2006
      • 442

Regulatoren er en Allign RCE BL 25G og Hitec Electron 6 mottaker.

For ordens skyld så har jeg også en Allign 430L motor
      -=-Trondheim Mfk-=-
      * Raptor 50 Titan (SE)
      * T-Rex 450SE
      * E-Sky CP2 (Solgt)
      * Vortex
      * E-Starter
      * Slow Stick
      * Spektrum DX7

Comment

• dj_maz
        • Aug 2006
        • 295

jeg hadde PPM mottaker før. hadde litt glitch av og til. byttet til JR sin SPCM mottaker. har aldri hatt noe problem etter det. PPM mottakeren tok jo inn alt av signaler. bare jeg fikk en melding på telefonen mens den lå i lommen så gikk jo helikopteret helt bananas. jeg har futaba sin avstøingskabel og JR sin SPCM mottaker. aldri hatt noe problem etter det. selv ikke når jeg står og snakker i telefonen rett ved siden av utstyret. jeg gjor et forsøk hvor mye som skal til før jeg fikk forstyrrelser. jeg har en JR PCM 9XII med synth modul satte på utstyret alt fungerte greit. så satte jeg på den andre radioen jeg har (JR PCM 9X) med samme kanal. jeg kom frem til at jeg må skru av radioen fysisk for at den andre radioen skulle slå inn. ble ganske imponert da ja
        Magne 20 År
        www.airfreaks.no

JR PCM 9XII Synth

Raptor 50 V2
        Trex 450XL
        Walkera 22E *solgt*

Comment

• Holger
          • Feb 2006
          • 734

Jeg vet det har vært problem med noen av ESC'ene fra Align, men vil ikke begi meg ut i noen avhandling der. Mottageren din er vel ikke akkurat Noen kvalitetsmottager.
          Selv har jeg en Hyperion 50ATitan ESC (BEC) og Hyperion DSP 6ch SC Mottager i min T-Rex. Dette Har jeg aldri hatt noe tull med!
          Du kan jo sjekke ut denne tråden her: http://www.modellflynytt.no/showthread.php?t=11739 Mye god info om alt der!
          Anders Bruneberg
          Raufoss

Comment

• strutings
            • Oct 2006
            • 442

Hvordan er denne på kvalitet i forhold til Hyperion eller andre?
            Jeg har en Hitec Optic 6 radio, så det passer bra med denne. Kanskje litt dyr men..
            -=-Trondheim Mfk-=-
            * Raptor 50 Titan (SE)
            * T-Rex 450SE
            * E-Sky CP2 (Solgt)
            * Vortex
            * E-Starter
            * Slow Stick
            * Spektrum DX7

Comment

• dj_maz
              • Aug 2006
              • 295

ville nok tro den er litt bedre kvalitet enn den du har siden detter er en pcm mottaker. tar ikke imot så mye forstyrrelser. hvordan akkuratt denne mottakeren er vet jeg ikke, har aldri prøvd den selv. men ville gå ut i fra at den er mye bedre enn den du har.

står litt info om mottakere her
              http://www.hitecrcd.com/Support/Faqs/new_FAQ_Gen_RX.htm
              Last edited by dj_maz; 03-12-06, 10:58.
              Magne 20 År
              www.airfreaks.no

JR PCM 9XII Synth

Raptor 50 V2
              Trex 450XL
              Walkera 22E *solgt*

Comment

• strutings
                • Oct 2006
                • 442

Endte opp med en Hyperion DSP 6ch SC. Får håpe denne duger
                -=-Trondheim Mfk-=-
                * Raptor 50 Titan (SE)
                * T-Rex 450SE
                * E-Sky CP2 (Solgt)
                * Vortex
                * E-Starter
                * Slow Stick
                * Spektrum DX7

Comment

• Tintin
                  • Jan 2005
                  • 4631

Det er en risk for at det ikke løser problemet. 25A esc på en motor som kan dra over 30A kan være snaut.
                  Om kjøleribbene dine sitter limt på krympeplasten så ville jeg nok gjort heat sink modden. (søk på align og heat sin modd så finner du det. Finless/Bob White har en instruksjonsvideo.)

Men Electronen har rykte på seg for ikke å være en god rx i TRex.

Det du beskriver kan også være kutt pga overopphetning av esc eller bec, det kan være resultatet av statisk utladning (prøv å smøre beltet), det kan være du har lager på masta som bør smøres/byttes eller kanskje du pekte på heliet med antenna.

Comment

• strutings
                    • Oct 2006
                    • 442

Jeg har tenkt tanken på at ESC kanskje er for liten. Kan virke som det er varme som gjør dette, men ESC er bare såvidt lunka etter en flytur..
                    Nå flytta jeg ESC helt frem under batteriet, men det ser ut som problemet bare fortsetter.

Litt dårlig at de sender med en ESC som ikke har kapasitet til motoren i grunn..
                    Prismessig ligger vel Hyperion sin ESC på 50A på samme nivå som Allign.

Vet ikke om jeg ser poenget med å modde ESC hvis den ikke blir varm. Er selvsagt verdt et forsøk, men jeg tror jeg mest sansynelig går for en bedre. Har planer om å kjøre heliet litt hardere etterhvert, så da er det en fordel at utstyret er i orden.
                    -=-Trondheim Mfk-=-
                    * Raptor 50 Titan (SE)
                    * T-Rex 450SE
                    * E-Sky CP2 (Solgt)
                    * Vortex
                    * E-Starter
                    * Slow Stick
                    * Spektrum DX7

Comment

• strutings
                      • Oct 2006
                      • 442

Originally posted by Holger
                      Selv har jeg en Hyperion 50ATitan ESC (BEC)
                      Trenger jeg noen spesielle plugger eller noe for å koble til denne. Ser den har en 4-pins kontakt i enden som går til batteriet. Er det der man skal koble til mottakern?
                      -=-Trondheim Mfk-=-
                      * Raptor 50 Titan (SE)
                      * T-Rex 450SE
                      * E-Sky CP2 (Solgt)
                      * Vortex
                      * E-Starter
                      * Slow Stick
                      * Spektrum DX7

Comment

• Tintin
                        • Jan 2005
                        • 4631

Har du den nyeste SA'n?
                        Trodde bare det var den som ble levert med 430 motor og 25A esc.
                        De øvrige har enten 420 motor/25A esc eller 430/35A esc.

Med plast imellom ribber og escen så vil ikke ribbene bli særlig varme selvom escen evt er det. Jeg lurer også på om evt bec blir for varm og det vil vel ikke gjøre hele escen varm.

420 motoren skal funke helt greit med 25A esc og det burde egentlig 430n også til alt annet enn hard 3D.

Personlig hadde jeg satt escen vertikalt på siden av ramma med ribbene ute i fri luft. Har alle mine 3 slik og det funker i allefall selvom jeg ikke skal si at det er avgjørende. Så passer jeg på å dra så mye servoledninger, antenner etc så langt unna esc kabler som mulig + ferrit ring på ledning esc/rx.

Titan escen har helt normal tilkobling. Vanlig 3 leders servo kabel der også.
                        Tenker du på pinnene man bruker til programmering fra pc?

Comment

• tyor
                          • Mar 2005
                          • 9757

ett lite tips bare når det gjelder kjøleribber. skal man få maksimal efekt av de så må de stå på høykant og med ribbene vertikalt slik at lufta passerer langs ribbene.
                          Tom Nohr
                          Tennisveien 9
                          2450 Rena

Frsky taranis 9+
                          Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                          Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                          + diverse små ting

Comment

• william123
                            • May 2005
                            • 2330

den 4-pins kontakten på hyperion regulatoren er for å koble til E-meter eller programerings kabel.
                            William Jul Ringkjøb
                            Bodø MFK

If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

Comment

• strutings
                              • Oct 2006
                              • 442

Originally posted by Tintin
                              Har du den nyeste SA'n?
                              Trodde bare det var den som ble levert med 430 motor og 25A esc.
                              De øvrige har enten 420 motor/25A esc eller 430/35A esc.
                              Tror nesten jeg fikk feil motor. Ser nå at de leveres med 420 som du sier.
                              Det er ivertfall 430 jeg har.

Med plast imellom ribber og escen så vil ikke ribbene bli særlig varme selvom escen evt er det. Jeg lurer også på om evt bec blir for varm og det vil vel ikke gjøre hele escen varm.
                              Det er vel ganske opplagt at det blir mindre kjøling av dette.. Har Allign kommet med modda ESC pga dette, eller er alle slik?

Titan escen har helt normal tilkobling. Vanlig 3 leders servo kabel der også.
                              Tenker du på pinnene man bruker til programmering fra pc?
                              Er vel pinnene til programmeringen jeg tenker på, men den kan vel enkelt programeres med stikka går jeg ut i fra?
                              Last edited by strutings; 06-12-06, 13:37.
                              -=-Trondheim Mfk-=-
                              * Raptor 50 Titan (SE)
                              * T-Rex 450SE
                              * E-Sky CP2 (Solgt)
                              * Vortex
                              * E-Starter
                              * Slow Stick
                              * Spektrum DX7

Comment

Working...