Originally posted by Knett
Unconfigured Ad
Collapse
Hjelp med Hyperion ESC og HP-DSP 6 FS
Collapse
X
-
Originally posted by strutingsHmm.. Da er det enten krystallenene eller selve mottakeren som er dau
Får ikke livstegn i det hele tatt. Har prøvd alle mulige slags kombinasjoner nå
Jeg har samme mottaker selv og bruker GWS single krystaller i den. Kombinasjonen er ok, men en av delene er tilsynelatende defekt hos deg. Krystallen har vel oddsene mot seg, men man kan ikke vite uten å få testet. Hadde vært kjekt om du kunne fått lånt deg en mottakerkrystall som passer eller et krystallpar som passer både mottaker og sender. For en kortdistansetest kan du bruke hva som helst av single conversion mottakerkrystall (så langt jeg vet).
Selv har jeg ekstra krystaller i tilfelle kanalen min skulle være opptatt. Hadde jeg fått samme problem som deg kunne jeg testet på en annen kanal. Det høres selvfølgelig ut som etterpåklokskap, men det er nok ikke så dumt å ha minst en kanal i reserve.Comment
-
Takk for gode råd og tips!
Lurer på om SmallSize er åpen i morgen
Kan hende jeg får låne krystaller i morgen slik at jeg får prøvd. I mellomtiden får jeg slite med Electron.
Er det forresten nødvendig med ferrit-ring mellom regulator og mottaker? Ser at Hyperion kommer uten, i motsetning til Allign sin 25a.-=-Trondheim Mfk-=-
* Raptor 50 Titan (SE)
* T-Rex 450SE
* E-Sky CP2 (Solgt)
* Vortex
* E-Starter
* Slow Stick
* Spektrum DX7
No helicopters were harmed in the creation of this post
Comment
-
Standard Berg, JR og GWS-krystaller skal virke i den mottakeren.
Har du ikke problemer med støy når du prøver å fly trengs ikke ferritt, men hvis du opplever støy er ferritt en av tingene som kan hjelpe på å fjerne støyen.Absolutt ikke NLF-medlem lenger!Comment
-
Originally posted by jooStandard Berg, JR og GWS-krystaller skal virke i den mottakeren.
Har du ikke problemer med støy når du prøver å fly trengs ikke ferritt, men hvis du opplever støy er ferritt en av tingene som kan hjelpe på å fjerne støyen.
Satte på ferrit ring bare for syns skyld. Gjør vel ingen skade at den er der. Jeg trodde at man måtte ha gws krystall i både mottaker og sender, men der tok jeg skammelig feil. Spurte Gunnar på SmallSize til råds i dag, og da fikk jeg vite at det skal stå en Hitec krystall i senderen. Hvis ikke vil det ikke fungere..
Så nå er fuggelen klar til dyst igjen. Problemet er at det er langt fra flyvær ute akkurat for øyeblikket.
Noen som har noen formening om hvor mye vind man kan fly en T-rex 450 i?-=-Trondheim Mfk-=-
* Raptor 50 Titan (SE)
* T-Rex 450SE
* E-Sky CP2 (Solgt)
* Vortex
* E-Starter
* Slow Stick
* Spektrum DX7
Comment
-
Er forresten governor-funksjonen på ESC'n noe jeg bør bruke?
Må jeg fortsatt sette throttle-kurve manuelt eller gjør den dette selv da?-=-Trondheim Mfk-=-
* Raptor 50 Titan (SE)
* T-Rex 450SE
* E-Sky CP2 (Solgt)
* Vortex
* E-Starter
* Slow Stick
* Spektrum DX7
Comment
-
Ville bare tilføye til denne tråden at jeg så og si har friskmeldt rexen for glitch og andre ulumskheter etter at jeg bytta ut den orginale Allign regulatoren og Hitec electron mottakern. Har flydd 4-5 batteri nå uten en eneste rykk eller motorstopp. Sikkert litt tidlig enda å friskmelde det helt, men tror jeg har funnet årsaken til problemene jeg hadde tidligere.
-=-Trondheim Mfk-=-
* Raptor 50 Titan (SE)
* T-Rex 450SE
* E-Sky CP2 (Solgt)
* Vortex
* E-Starter
* Slow Stick
* Spektrum DX7
Comment
-
Det er en ting som er sikkert: Senderne skal alltid ha originale krystaller tilhørende merket.
Mottakerne bør man sjekke hva produsenten anbefaler, her er det en del merker som bruker samme type krystaller, men absolutt ikke alle. Det skumle er at ting kan tilsynelatende virke med feil krystaller, men man kan havne på sida av kanalen sin og brått miste kontrollen på en viss avstand selv om det ser ut som sakene funker...
Har ikke hørt at gouvernorfunksjonen i ESCene er særlig mye å skryte av, men nå er jeg ikke heli-pilot heller. Dette er bare det jeg leser ut fra andre sine erfaringer.
Man gjør ikke noe galt i å sette på ferritter, bare husk å ikke sette en på antenna bareAbsolutt ikke NLF-medlem lenger!Comment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment