Unconfigured Ad

Collapse

Futaba 14mz mode 1-2

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rohnny
    • Feb 2007
    • 39

Futaba 14mz mode 1-2

Noen som vet hvordan man bytter mellom mode 1 og 2 på futaba 14mz.
    --
    Mvh
    Rohnny Stormo

-----------------------------------------
    TowCobra (Hirobo) + Futaba 14mz selges.
  • JanFredrik
    • Sep 2006
    • 491

Originally posted by Rohnny
    Noen som vet hvordan man bytter mellom mode 1 og 2 på futaba 14mz.
    Programmessig eller mekanisk? Prøv å holde inne mode/page- knappen og end- knappen (hvis du har de) når du slår radioen på, og endre stk- mode. Tror dette fungerer.... Ihvertfall sånn på 9c..........
    Mekanisk aner jeg ikke!
    Last edited by JanFredrik; 24-02-07, 07:36.
    Jan Fredrik Bjordal
    www.JetsOfBergen.no

This is my Eurosport. There are many like it, but this one is mine.

Comment

• Tom Erik
      • Feb 2004
      • 1601

Du må inn i "Linkage menu - Functions" og manuelt sette opp alle kanalene og trimmene som du ønsker (Control+trim).
      Tom Erik Smedal
      www.artistic3D.net
      www.photopia.no

Comment

• Hirobofly
        • Feb 2006
        • 70

Hei.
        Den aller beste metoden er å få tak i 14MZ Calibration programmet og endre oppsettet der.
        Hvis du har en Heli-utgave av 14MZ så går jo ikke throttle/collective stikka like langt som cyclic, og du må jo da flytte stikka over eller flytte de stopperene inni stikka. -Og da må jo radioen re-calibreres uansett.
        Har du fly-utgaven så er det enklere.

Med å endre i eks Linkage-menu, så må du jo inn der og endre for hvert modellminne vel..... Tungvint.

Lykke til.

Mvh,
        Rune J

Comment

• Tom Erik
          • Feb 2004
          • 1601

Med å endre i eks Linkage-menu, så må du jo inn der og endre for hvert modellminne vel..... Tungvint.
          Korrekt, derfor er det greiest å kjøpe en sender som allerede er i mode 2.
          Tom Erik Smedal
          www.artistic3D.net
          www.photopia.no

Comment

• Hirobofly
            • Feb 2006
            • 70

Hei igjen.
            Joda, enklest å kjøpe rett mode med en gang ja. -Men er man først ute i "uløkka" så går det an å komme seg ut av det.

Det går sikkert også an å høre med importøren i Norge; Norwegian Modellers om de kan ta å endre configurasjonen på senderen slik at den blir Mode 2.

Mvh,
            Rune J

Comment

• Rohnny
              • Feb 2007
              • 39

Joda har skrudd den opp og byttet fjæra, men default konfigen skulle jeg ha fått byttet. Har full positiv og negativ pitch så vandringen ser like lang ut.

Noen som vet hvor en kan få tak i kalibrerings programmet da?

Har funnet hack til 12mz men ikke 14.
              --
              Mvh
              Rohnny Stormo

Comment

• Hirobofly
                • Feb 2006
                • 70

Hei.
                Det jeg tenkte på med vandringen på stikkene er om begge stikkene går like langt. Skyv begge stikkene helt fremover og sjekk ovenfra om begge går like langt fra senter. Gjør de det, så har du fly-utgaven av radioen og du trenger ikke gjøre noe mere mekanisk inni senderen.

14MZ Calibration Utility florerte på diverse forums for en stund siden, men forsvant vist da noen oppdaga at det ikke var en "hack" men Futaba's originale program som ble distribuert. (ingen vil lenger si at de har den, så en eller annen grunn må det jo være)

Har ikke sett den utility'en siden da, men hvis jeg ikke tar riv ruskende galt så tror jeg at siste oppdattering av FX-40 radioen kom med en sånn utility sak inkludert.
                MEN, jeg vet ikke om den passer på 14MZ da. (FX40 og 14MZ er ganske like, men ikke helt og den utility'en til FX40 hadde endel andre menyer enn på 14MZ.)
                Du risikerer jo å kødde til radioen noe seriøst, så jeg vil fortsatt tro at det kan lønne seg å høre hva eks Norwegian Modellers tar for en re-calibrering av din 14MZ. Jobben tar jo kun noen minutter, og du vil jo da beholde garantier, etc på radioen din. Senderen er såpass dyr at det er verdt å tenke på.

Lykke til.
                Mvh,
                Rune

Comment

• Rohnny
                  • Feb 2007
                  • 39

Ok, ser at vandringen er nå større på pitch (siden jeg nå har mod1) Og mindre på elevasjon. Skulle være heli versjon.
                  Ikke så farlig det da. vanesak.

Knapper er morro. Så skulle vell fått til kalibreringen også

Får se om jeg kan komme over den etterhvert. Alt funker som det skal, så ingen bråhast.

Dyr er den, men brukes må den jo for det.
                  --
                  Mvh
                  Rohnny Stormo

Comment

Working...