Announcement

Collapse
No announcement yet.

Throttlekurver på treblad

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Throttlekurver på treblad

    Hvor mye turtall tåler vanlige treblad til Raptor 50?
    Har ikke tackometer eller hva det nå heter, så jeg får ikke målt RPM på bladene, men et sånt ca anslag i hvor mye i % er det vel mulig å si vil jeg tro.

    har en Optic 6 radio
    -=-Trondheim Mfk-=-
    * Raptor 50 Titan (SE)
    * T-Rex 450SE
    * E-Sky CP2 (Solgt)
    * Vortex
    * E-Starter
    * Slow Stick
    * Spektrum DX7

    No helicopters were harmed in the creation of this post

  • #2
    Finns da overhode ingen mulighet til å si noe slikt ut i fra % på radioen. Hva din % gir kommer jo helt an på en drøss av faktorer som lengde på servoarm og stag, hvor du har tomgangspunktet, hvor langt servoen vandrer og forgasserdetaljer etc etc

    Det står i bruksanvisningen hva trebladene skal tåle, mener det er 1700 rpm.
    Du må måle eller gjette...

    Comment


    • #3
      Jeg kjører mine treblader på 1800rpm Mener å ha lest at det er omtrent maks hva du bør kjøre dem på. Men jeg synes heliet er vanskeligere å fly/mere ustabilt med lavere turtall.

      Ikke prøv å gå etterlyden hvis du er fersk i gamet det gjorde jeg i starten og når jeg lånte en turteller så viste det seg jeg hadde 2300rpm

      Og som Tintin dier så er det umulig å gå ut fra prosent på radioen. Men har vel omtrent 40% i hover selv.
      Tom Nohr
      Tennisveien 9
      2450 Rena

      Frsky taranis 9+
      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
      + diverse små ting

      Comment


      • #4
        Skjønner at det er vanskelig å si hvor mye det blir i % på min sender. Har prøvd å få tak i et tachometer i kveld, men klarer ikke å finne noe som har det på lager.. Håper at Smallsize kanskje har det.

        Noen som har tips til hvor jeg kan få i et hvis ikke SS har?
        -=-Trondheim Mfk-=-
        * Raptor 50 Titan (SE)
        * T-Rex 450SE
        * E-Sky CP2 (Solgt)
        * Vortex
        * E-Starter
        * Slow Stick
        * Spektrum DX7

        No helicopters were harmed in the creation of this post

        Comment


        • #5
          Anbefaler Skytach fra ModelAvionics. Ser at Elefun ikke har denne på lager, men jeg ville ha ventet til den er på lager, evt. få tak i fra andre forhandlere, kontra å kjøpe et slikt halebom-montert tachometer. De rimeligste krever masse lys og fungerer dårlig i praksis, og alle disse har utfordringen med at du faktisk må stå ganske nært heliet for å se headspeed.
          Skytach funker.

          Tips: Hvis trebladene tracker dårlig / endrer tracking i flight, har du for høy headspeed.

          Ang. rotorblader, er disse bladene greie økonomi-blader som fungerer vesentlig bedre enn treblader.
          -//\_____________
          // Steinar Forshaug
          / 2 x T-Rex 700 . T-Tex 500ESP . Futaba 12FG
          www.mikronor.no
          Phoenix RC Club . AKMHK . OHK

          Comment

          Working...
          X