Announcement

Collapse
No announcement yet.

Flight mode

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Flight mode

    Hvordan setter folket her opp flight mode'ene sine ? Jeg har alltid hatt det slik at den hovrer på midtstikke i normal modus med en ca 17-1800 rpm. På stunt 1 så er det litt høyere turtall (2000 ca), og fortsatt hovring på midtstikke, samt en -7 grader negativ pitch. I stunt 2 er det enda litt høyere turtall igjen (2100 - 2200), 0 grader på midtstikke, og full pinne på motoren og så høy pitch som det tillates uten at turtallet synker.

    Det som jo er "problemet" er det "voldsomme" hoppet idet man skifter til / fra stunt 2 siden pitchen der er ganske annerledes.

    Flyr flesteparten her med 0 grader på midtstikke på alle modusene ? Blir det ikke da litt være å gjøre øvelser i hover (normal mode) iogmed at collective jo blir mere fintfølende ?

  • #2
    Kjører med 0 grader ved midtstikke uansett flightmode. Jeg har også satt den opp slik at idle-1 og 2 er helt lik, da jeg ikke ser behovet for to forskjellige 3d-modes. Pitchen er også lik i alle flightmodes (-11 til 11), eneste jeg endrer på mellom mode'ene er turtall.
    Morten Smøraas

    Comment


    • #3
      Hvor mye pitch er det vanlig å ha på en T-Rex 450? +10 grader kanskje?
      Mathias
      Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

      Comment


      • #4
        10 eller 11 grader er vel det som er normalt. Flyr selv med 11 grader begge veier pga. små 315-blader
        Morten Smøraas

        Comment


        • #5
          Hva med +10 på 325?

          Hvor mye bør jeg ha i negativ? Har lest at noen bruker -6 grader. Det er ikke på en T-Rex da. Bør jeg bruke -10 i negativ også?
          Last edited by Mathias; 19-03-07, 12:30.
          Mathias
          Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

          Comment


          • #6
            Ved 3dflyging skal man ha like mye negativ pitch som positiv. Er kun i normal/hover-mode man begrenser det negative utslaget, på en Trex ihvertfall.

            10 grader høres passende ut for 325-bladene
            Morten Smøraas

            Comment


            • #7
              Ok, 10 i positiv og 10 i negativ.
              Mathias
              Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

              Comment

              Working...
              X