Announcement

Collapse
No announcement yet.

Revmax og DX7

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Revmax og DX7

    Holder på å sette opp revmax. I manualen står det at max limit er 20500rpm ved 100%. Er 100% det samme som 1 ms puls (d.v.s. ATV på 150%), eller er 100% det samme som 100% ATV? Har brukt at 100% er det samme som 100% ATV, men synes jeg får alt for lavt turtall. Har ikke tacometer til å måle så jeg er litt usikker på hva jeg faktisk får.
    Geir G
    -----------------------------
    T-Rex 600N Pro VBar
    Raptor 50 Titan
    T-Rex 450SE
    Spektrum DX7
    -----------------------------

  • #2
    Det står i bruksanvisningen at normalen er ATV på 100% men at du kan bruke høyere men da må du kalibrere for det.

    Comment


    • #3
      Jeg bruker ATV på -+ 100 på throttelen. Det er AUX kanalen jeg var litt usikker på. Det er den jeg bruker til å stille inn limiten på REVMAXen. Har vært på stripa idag og finner ut at 100% ATV verdi ikke samsvarer med max limit på limiteren. Men tror jeg har funnet ut av det. I manualen står det en tabell som viser hvor mye motorturtall limiten er på i en gitt ATV verdi (Ser på kolonnen for JR. Regner med det vil bli det samme for DX7). F.eks. så er 100% ATV det samme som 17340rpm (100% på limiteren er 20500rpm). Så skal man ha over 17340rpm må han ha ATV over 100%. Da stemmer nok tallene jeg har satt litt bedre. Det som er litt rart er at 150% heller ikke stemmer med max turtall på 20500rpm. Hvor mye ATV man må ha for å få 20500rpm er litt usikker da kurven mellom ATV verdi og rpm ikke er lineær. Ligger nok på ca 115% tenker jeg
      Geir G
      -----------------------------
      T-Rex 600N Pro VBar
      Raptor 50 Titan
      T-Rex 450SE
      Spektrum DX7
      -----------------------------

      Comment

      Working...
      X