Announcement

Collapse
No announcement yet.

Futaba 9C Idle oppsett??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Futaba 9C Idle oppsett??

    Har nå flydd Raptor 50 Titane'n min med nybegynneroppsett med pitch og trottle på samme stikke. Kunne tenke meg å styre disse individuelt tror det heter idle 1, 2 osv. Har ikke peil på disse fagutrykka så hvis noen kunne forklare steg for steg så hadde jeg vert utrolig takknemlig for det.

    Har sett litt på trottle- og pitchkurvene men har så vidt skjønt at det er flere kurver som må sjekkes for å få det til å funke. Har akkurat bestillt meg en GV1, regner med den er grei å ha for å få jevnt turtall.

    Mvh Øystein.
    Raptor 50 Titan
    Futaba 9C Super
    GY401 & GV1

  • #2
    Originally posted by phammers
    Kan være greit å lære seg det grunnleggende med pitch/throttlekurver først, og så legge på en governor senere.
    Enig med phammers her. Lær deg kurvene for du bruker en governor. Det tror jeg du vil ha igjen for senere. Se litt på siden til Raptortechnique
    http://www.raptortechnique.com/
    Her finner du mange gode råd.

    Se filmen "Pitch og Throttle curves 101" fra finlesss bob på:
    http://helifreak.com/viewtopic.php?t=12455
    Geir G
    -----------------------------
    T-Rex 600N Pro VBar
    Raptor 50 Titan
    T-Rex 450SE
    Spektrum DX7
    -----------------------------

    Comment


    • #3
      Da ble jeg litt klokere ja. Jeg er egentlig kommet så langt at hvis jeg kunne få negativ pitch så skulle jeg klare å fly på hodet, det er rett og slett instillingene som må på plass.

      Det er bare å være enda mer konkrete på hvordan jeg gjør instillingene fysisk på senderen hvis det er noen som kan det i hodet, det hadde vert topp!!

      Tusen takk!
      Raptor 50 Titan
      Futaba 9C Super
      GY401 & GV1

      Comment


      • #4
        Sliter med å få governoren aktivert...

        Hei, igjen! Nå er governoren montert og testet men den vil ikke overstyre trottle servoen.

        Må bare si helt ærlig at nå har jeg prøvd alt men får det ikke til å virke.

        Er det noen som gidder å forklare "step by step" hvordan jeg programmerer den for å virke når jeg setter bryteren i idle up 1. Den skal ikke virke i "normal mode". Som sakt så bruker jeg en Futaba 9C Super og GV-1. Så enkelt oppsett som mulig.

        Takker.
        Raptor 50 Titan
        Futaba 9C Super
        GY401 & GV1

        Comment

        Working...
        X