Announcement

Collapse
No announcement yet.

Multiplex på Lama

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Multiplex på Lama

    Hei!

    Lurer på om noen kan hjelpe meg med en liten sak!

    Jeg har en Multiplex Cockpit MM computerradio som jeg tenkte skulle få æren av og styre en E-Sky Lama!

    Hvis jeg kjører radioen i Mode 2 uten noen form for mix blir alikevel throttle og "sideror" på motsatt akse.
    Kan selfølgelig koble om inne i senderen, men det blir en dårlig løsning.

    Er det noe lurt jeg ikke har tenkt på, eller skal jeg bare skrinlegge prosjektet?

    Jeg er helt på nybegynnerstadiet men har allerede klart og anskaffe 3 helikoptere!
    Lama, Walkera Dragonfly #4 og en Hornet II.
    Kjøpte først Hornet'en men skjønte fort at det ville bli dyrt og lære seg og fly med den og la det litt på hylla.
    På impuls ble det en Dragonfly (som jeg egentlig føler har gjort en grei jobb), og en Lama for stikketrening inne.
    Mulig Hornet'en får stå til pynt en stund til da jeg går og sikler veldig på en Mini Titan!
    Uansett, mye utenomsnakk...
    Tenkte bare det hadde vært greit med bare en sender, så jeg kan kaste resten av kina-skrotet!

    Mvh Martin...

  • #2
    Originally posted by Hornet
    Hei!
    Jeg har en Multiplex Cockpit MM computerradio som jeg tenkte skulle få æren av og styre en E-Sky Lama!

    Hvis jeg kjører radioen i Mode 2 uten noen form for mix blir alikevel throttle og "sideror" på motsatt akse.
    Kan selfølgelig koble om inne i senderen, men det blir en dårlig løsning.

    Er det noe lurt jeg ikke har tenkt på, eller skal jeg bare skrinlegge prosjektet?
    Jeg har gjort nesten akkurat det du prøver på. Dvs. i mitt tilfelle var det Twister Bell 47 og JR 9XII. Men problemstillingen var den samme, kanalene stemmer ikke.