Unconfigured Ad

Collapse

Dx 7 Lader?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mademan
    • Apr 2007
    • 1086

Dx 7 Lader?

Fikk min DX 7 i dag så lurer jeg på om jeg bare kan plugge den i veggen med den omformeren som er der? Det står input 120V 60 hz 5VA
    men hvis jeg plugger den inn blir det jo 250V og 10 A?

Må jeg også ha en ny omformer da?=)
    Go Lower! Lower.... To Low!
  • flarssen
    • Jan 2005
    • 1842

Hva mener du med omformer? Er det snakk om en lader til å putte i stikkontakten? Uansett må du nok skaffe deg lader tilspasset norske forhold (230V) om du ikke allerede har en som kan brukes.
    Fred Larssen

Comment

• Mademan
      • Apr 2007
      • 1086

Hvis jeg putter den laderen jeg fik med fra utlandet inn i en plugg som gjør at den passer her i norge vil den jo få 250V. jeg bare lurer på om den greier det?

Comment

• Tintin
        • Jan 2005
        • 4631

Nei. Enten har man en lader der det står at input kan være f.eks. 110-240V og da kan du bare sette på adapteret og kjøre, som jeg kunne med laderen som fulgte med min JR radio, eller så har du en lader der input V er fast, f.eks. 110V, 120V, 230V eller 240V, det varierer litt hva de merker med.

Står det input 120V så må du ha en omformer fra 230 (240?) til 120V. Clas O har slike for noen hundre kroner, men en enkel lader beregnet for 230V vil være billigere.
        Den laderen er en konstantstrøm lader og du kan da godt bruke f.eks. den Biltema har for kr 150,- til å erstatte det. Obs! pass på polariteten.

Comment

• Mademan
          • Apr 2007
          • 1086

Ok, Tusen Takk igjenn Tintin!
          Godt å vite hvor man kan hendvende seg

Comment

• Tintin
            • Jan 2005
            • 4631

Bare hyggelig