Announcement

Collapse
No announcement yet.

pitch/trottle kurve

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • pitch/trottle kurve

    Hei.
    Hvilket oppsett skal jeg ha for 3d kjøring?
    Har dere idle up bryter for 3d program?
    Radioen min er en JR 9x2
    Takker for svar
    Takk for deeeeeee

    Mvh Pål Jonny

  • #2
    Hvilket heli?
    Ja, øverst høyre.

    Comment


    • #3
      Kurve

      Dette er på en kyosho caliber 30, men skal også sette opp en raptor 30.
      Takk for deeeeeee

      Mvh Pål Jonny

      Comment


      • #4
        Du trenger en V-formet kurve (eller tilnærmet/kanskje mer U-formet) i idle slik at du får like mye negativ pitch som positiv. (Enkleste mulige er f.eks. 90-60-90)
        Jeg har samme midtpunkt i normal og idle 1 slik at jeg slår over til idle før jeg letter, alltid, så jeg ikke glemmer.

        %ene må tilpasses ditt heli slik at du har passe hovreturtall og nok pådrag i endene til at du får det løftet du vil ha.
        Raptortechnique.com har en del hjelp å tilby.

        Comment


        • #5
          Takk

          Originally posted by Tintin
          Du trenger en V-formet kurve (eller tilnærmet/kanskje mer U-formet) i idle slik at du får like mye negativ pitch som positiv. (Enkleste mulige er f.eks. 90-60-90)
          Jeg har samme midtpunkt i normal og idle 1 slik at jeg slår over til idle før jeg letter, alltid, så jeg ikke glemmer.

          %ene må tilpasses ditt heli slik at du har passe hovreturtall og nok pådrag i endene til at du får det løftet du vil ha.
          Raptortechnique.com har en del hjelp å tilby.
          Er jeg nødt til og ha guvernor når jeg skal kjøre 3d?
          Takk for deeeeeee

          Mvh Pål Jonny

          Comment


          • #6
            Nei, governor er kjekt, men ikke noe man må ha.

            Comment


            • #7
              Originally posted by Tintin
              Du trenger en V-formet kurve (eller tilnærmet/kanskje mer U-formet) i idle slik at du får like mye negativ pitch som positiv. (Enkleste mulige er f.eks. 90-60-90)
              .
              Mulig det bare er meg som leser på en rar måte, men jeg synes det kom litt uklart frem her at det er throttel kurven som skal være i V- eller U form, eks. 90%-60%-90%.

              Vet det var det du mente Tintin, men synes bare d var litt uklart. Pitch kurven i idle 1 og 2 har jeg helt linjære med 0 grader med stikka i senter
              Eivind Hansen
              ~T-rex 600N pro 3G FBL |T-Rex 250se Mini V-Bar FBL|HK-250GT| JR DSX9 ~

              Comment


              • #8
                Det var bra du så for der var jeg alt for rask ja.
                Throttle i V ja og pitch som rett linje selvsagt, eller så blir det dårlig med negativ pitch
                Håper det ikke krøllet til for mye, sry

                Comment

                Working...
                X