Announcement

Collapse
No announcement yet.

volt spy ll

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • volt spy ll

    Hallo folkens.
    Kjøpte meg en protech volt spy ll for og ha til min heli.
    Vet jo at det går en del strøm til gyro,men at den skal lyse rødt etter ca 15 timers lading av batteriet syns jeg er litt rart.
    Har også en annen volt spy med bare dioder på,og den viser at batteripakka er oppladet.
    Noen som har erfaring med denne type voltspy?
    Jeg har satt den på 4,8v.
    Takk for deeeeeee

    Mvh Pål Jonny

  • #2
    Mål spenningen på batteriet med multimeter å sjekk selv?

    Monterte voltspy2 for en uke siden, å den fungerer perfekt..
    bryter må såklart stå på rett plass.. Min sto på 6V når jeg fikk den, så den måtte stilles om til 4.8.
    Ola G Bråten -77
    Sunndal flyklubb avd. Modellfly
    Extreme Flight Yak 91" Q80-8M
    3DHS Slick 89" Q80-8m
    Jeti DS-16

    Comment


    • #3
      har sjekket

      Originally posted by ola`
      Mål spenningen på batteriet med multimeter å sjekk selv?

      Monterte voltspy2 for en uke siden, å den fungerer perfekt..
      bryter må såklart stå på rett plass.. Min sto på 6V når jeg fikk den, så den måtte stilles om til 4.8.
      Det har jeg sjekket. Til slutt så koplet jeg sammen 2 stk batterier som jeg ladet over natten.
      Da fikk jeg doblet amperene. Så nå har jeg 4400mah som jeg synest skal være nok da.
      Enda lyser voltspyen rødt
      Takk for deeeeeee

      Mvh Pål Jonny

      Comment


      • #4
        kanskje

        Originally posted by phammers
        Jeg har tilsvarende selv, og den virker fint...

        Det er noe i utsagnet ditt jeg stusser på. En "voltspy" måler spenning, ikke strøm. Den utgjør nesten ingen belastning på batteriet ditt. Så at du bruker 2 stk batterier skal ikke gjøre noe forskjell i ditt tilfelle (og det gjør det tydeligvis ikke heller).

        Kan du ha fått en defekt enhet? Sannsynligvis er enheten serieprodusert på raskeste måte, med en produksjonskost på under 10 kroner....

        Mvh

        -Pål
        Ja det er mulig at jeg har fått noe dritt.
        Skal levere den tilbake til forhandler og få en ny en. Det er ikke mange kronene det er snakk om,me ergelig er det. Det skal jo funke når det er nytt.Den måler spenning ja,men til mere ampere jeg har desto lengre blir flytiden også.
        Takk for deeeeeee

        Mvh Pål Jonny

        Comment

        Working...
        X