Unconfigured Ad

Collapse

Dere som har peiling...

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bart Simpson
    • Jul 2007
    • 21

Dere som har peiling...

Tenkte å bytte ut disse S3001 servoene som jeg har i heli'n i dag og sette inn noen S9252

i stedet.

Må bare høre siden jeg ikke har gjort dette før... Er det mye instillinger og oppsett etter å ha byttet disse, eller er det nok å sørge for at servoen står i midtstilling før man monterer servohornet?

Sliter med "Days of thunder syndromet"...Kan fly, men oppsett suger jeg på...he he
  • KTL!
    • Sep 2003
    • 295

Du må nok sjekke pitchkurver osv etter du har byttet servoer

Comment

• muff
      • Oct 2006
      • 855

når du bytter servoer må du gjøre det meste av oppsettet på nytt, du bytter nå futaba ---> Futaba, da slepper du nok å rev servoene siden disse går samme vei, men som nevnt tidligere må du justere pitc kurer osv på nytt, du må også trimme inn helikoptret etterpå

Absolutt annbefalt å bytte om du idag bruker 3001 std servoer, 9252 er gode servoer og du vil nok like det nye oppsetet mye bedre.
      T-rex 600N pro OS50 hyper, 611, 3x9255, Fromeco ++++JR9XII
      Yak 54 m ASP65
      Depron vrak ;)
      masse annet stæsj som bare står der å tar plass ;)

"Once you are in RC you are in for life. You may go away but it will draw you back"

-- Ronny --

Comment

• Fireblade1000
        • Sep 2005
        • 43

Hei.
        Det jeg pleier og gjøre før jeg monterer servohorna er og sjekke at både subtrimmen i menyen og trimmen på stikkene står i midtstilling for den kanalen det gjelder.
        Når det er gjort monterer jeg horna 90 grader på før jeg justerer retning, endpoint, dualrate, expo,pitchkurve etc.
        Lykke til.
        Last edited by Fireblade1000; 26-09-07, 21:42.
        Hangar9 33% Extra ZDZ80
        Wild-Hare 28%Extra Zenoah 62
        ESM Katana 2m Roto 35vi
        Funtana S40 OS70Surpass
        Fliton Edge540 Saito 100fa
        Pc9 Roulette SC61
        Calmato sport magnum 46
        Mini Funtana børsteløs
        Proxima seilfly fra Griffin
        Aerofly sim
        Futaba 9C Super
        http://www.arildtagestad.com/

Comment

• Bart Simpson
          • Jul 2007
          • 21

Takker for svar folkens. Da blir det å sette seg ned å bytte det som byttes skal, og deretter sende heli'n til Dr Nessen...he he. (Det var han som oppererte sist)

Thanks.

Comment

Working...