Announcement

Collapse
No announcement yet.

Cyclic Ring

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Cyclic Ring

    Hei!

    Kan noen forklare meg enkelt hva dette er? Ja, har prøvd å søke, men uten særlige oppløftende resultater...
    Mathias
    Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

  • #2
    Originally posted by Mathias View Post
    Hei!

    Kan noen forklare meg enkelt hva dette er? Ja, har prøvd å søke, men uten særlige oppløftende resultater...
    Litt synsing her, men er ikke det en ring du kan legge rundt stikka, for å begrense utslaget?
    Hilsen Rune Marcussen

    MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
    T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
    JR DSX9

    Fitjar Modellflyklubb
    ---------------------------------------------------------------------------
    Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

    Comment


    • #3
      Det er en plastring som festes på radioen sånn at ytterkantene på stikkebevegelsene blir en sirkel istedenfor en firkant....
      Dette gjør at du ikke får så lett binding med stikka i et hjørne..
      På en raptor 50 så kan du faktisk låse swashplaten helt fast med full aileron og full elevator samtidig dersom du har satt opp modellen med fulle utslag på swashplaten. Det vil igjen føre til at strømtrekket spretter i været, og på en modell med mekanisk miksing så kan du sprenge servogdrevet på pitchservoen..
      Mvh
      Bjørn Tore Espevik

      Team Visa...

      Comment


      • #4
        Men da vil jo utslagene bli mindre...

        Vil vel være bedre til Piro-Flip...
        Mathias
        Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

        Comment


        • #5
          Du for ikke mindre utslag om du beveger stikke rett ut eller rett opp. Cyclic ringen begrenser utslagene når du på "skrått".

          Som min læremester fortalte meg : "Det er der du aldri skal være når du flyr".

          Jeg synes den er veldig grei - i og med at du kan sette opp maks utslag aileron/elevator uten å være bekymret for kombinasjonen.
          - Erik -

          ------------------------------------------
          Logo 600SX + 6003D
          Logo 400SE

          Futaba 18MZ

          Comment


          • #6
            Helt rett som Erik nevner.
            Du kan sette utslagene til max slik at cyclic aldri binder, uansett hvor høyrestikka er. Evt. kan du sette på en cyclic-ring, slik at du har max utslag med høyre/venstre og opp/ned, men fortsatt ikke binder i hjørnene. Binding i hjørnene merker du når du kjører pitchen opp/ned samtidig som du rører med høyrestikka..
            -//\_____________
            // Steinar Forshaug
            / 2 x T-Rex 700 . T-Tex 500ESP . Futaba 12FG
            www.mikronor.no
            Phoenix RC Club . AKMHK . OHK

            Comment


            • #7
              Takker for svar.

              Visste at cyclic ring var for at det ikke skulle oppstå binding, men var usikker på hvordan dette ville påvirke utslagene. Bestilte en fra Elefun + en slik balanserer til DX7.
              Mathias
              Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

              Comment

              Working...
              X