Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bytte krystall mellom merker

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bytte krystall mellom merker

    Hei dere.. Jeg har et krystall av merket JR Rx som jeg lurer på om jeg kan bruke i en Hi-tech mottaker? Mener jeg har vært borti at man må ha samme merket krystall som merket på den mottaker man skal bruke.. Som at hvis man har et JR Rx krystall kan man kun bruke det i en JR mottaker å ikke i noe annet merke??
    ​​​Kim-Arne

  • #2
    Det stemmer nok det. men så er det sånn at noen merker bruker samme spec. på krystallene slik at noen merker går om hverandre. hvilke er jeg ikke sikker på. Det største problemet er at det kan tilsynelatene virke, men at du får redusert rekkevidde og/eller at den tar inn nabokanalen.
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

    Comment


    • #3
      Miksing av krystaller

      Har erfart følgende:

      Dualconversion: Kun DC krystall av samme merke brukes i sender og mottaker.
      Singelconversion: Bruk senderkrystall av samme merke som sender, mottakerkrystallene er litt mere fleksible og har sålangt jeg erfart at de stort sett kan mikses mellom forskjellige typer.

      Mvh
      Harald Magne
      Rcnet AS

      Comment


      • #4
        Ja da var det som jeg regnet med.. Godt å vite så man kje ødelegg unødvendig.. Mange takkk for hjelpen..
        ​​​Kim-Arne

        Comment


        • #5
          Originally posted by Rcnet View Post
          Har erfart følgende:

          Dualconversion: Kun DC krystall av samme merke brukes i sender og mottaker.
          Når fikk man DC-krystaller til senderen?
          Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

          Comment


          • #6
            Krystaller

            Ordla meg litt feil her, men håper de fleste skjønte hva jeg mente. Senderkrystall brukes kun samme merke som sender, det samme gjelder DC mottakere.

            Mvh
            Harald Magne
            Rcnet AS

            Comment

            Working...
            X