Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hjelp til oppsett av Spektrum DX7 og Futaba GV-1

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hjelp til oppsett av Spektrum DX7 og Futaba GV-1

    Hei!

    Jeg har tatt steget og investert i en pent brukt Raptor 50 SE som ennå ikke har vært i luften da jeg bruker litt tid på å sette opp radioen skikkelig. På helliet jeg kjøpte, satt det allerede montert en Futaba Governor 1, som jeg nå lurer på hvordan jeg skal sette opp sammen med min Spectrum DX7 og mottaker AR7000.

    Jeg har allerede funnet et par linker på engelsk hvor det er vist og forklart steg for steg på en god måte hvordan man kan gjøre dette (er også diskutert på andre forum også), men jeg ville satt stor pris på om det var noen som kunne hjulpet meg med en enkel og grei norsk oppskrift / forklaring, og som allerede har satt opp dette utstyret selv i sin Raptor. (Undertegnede snakker, leser og skriver godt engelsk, men dette blir gjerne litt teknisk og da hadde det vært supert med litt hjelp).

    Er det noen der ute som kan hjelpe en "nybegynner"?
    Helikopter
    - T-Rex 250 Super Combo
    - T-Rex 600 Nitro Standard

    Jet
    - Carf Eurosport m/ G-Booster Breitling (flyklar)
    - Boomerang Spring m/ Merlin VT80 (flyklar vinter2012)

    Radio
    - Futaba 18MZ / FASST
    - JR 9503

  • #2
    Hei
    Er i samme situasjon, har en gv1 og spektrum som jeg skulle fått hjelp til.
    Har du blitt noe klokere, evt har du linker til de utenlandske sidene

    Comment


    • #3
      gå på helifreak.com - finless heli tech room og t-rex 600n..han viser hvordan man setter opp med VELDIG bra videoer!

      her:
      Trex600 Nitro Pro Build Vids - HeliFreak

      it's use as possible. Anyway this one is in 2 parts!
      Video Link ->Step 14 - Part 1 / GV-1 Overview and base radio setup (50 Megs)

      Video Link ->Step 14 - Part 2 / GV-1 Menus and setup (60 Megs)

      Here is a neat tip I figured out. How to make a throttle cut switch for a DX7 radio!
      Video Link ->How to set up a Throttle Cut Switch on a DX7 radio (23 Megs)


      Go Lower! Lower.... To Low!

      Comment

      Working...
      X