Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hitec HG-5000 Gyro

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hitec HG-5000 Gyro

    Er det noen som kjenner til denne gyroen fra Hitec? Jeg har prøvd å sette opp denne, men har ikke helt kommet i mål enda. Har prøvd å endre Piro Rate (Rotate Rate) til ønsket rotasjons hastighet, men det er ingen synlig endring om jeg forandrer den fra max til min?? Med 100% dualrate har den en vanvittig pirohastighet. Får å få ønsket rotasjonshastighet må jeg nå ned i 35% på dualrate. Noen som kan hjelpe?

    Radioen er satt opp med max EPA slik manualen beskriver.

    Kjører med HSG-5083MG combo.
    Geir G
    -----------------------------
    T-Rex 600N Pro VBar
    Raptor 50 Titan
    T-Rex 450SE
    Spektrum DX7
    -----------------------------

  • #2
    Kanskje du finner noe her: Is it me, or is the Hitec HG5000 Gyro crap? - HeliFreak

    Ellers så stiller en vel normalt piro-raten med endepunktene på rudder?
    Hilsen Rune Marcussen

    MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
    T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
    JR DSX9

    Fitjar Modellflyklubb
    ---------------------------------------------------------------------------
    Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

    Comment


    • #3
      Originally posted by roadrune View Post
      Kanskje du finner noe her: Is it me, or is the Hitec HG5000 Gyro crap? - HeliFreak

      Ellers så stiller en vel normalt piro-raten med endepunktene på rudder?
      Har lest denne tråden før, men den omhandlet ikke mitt problem. Vanligvis endrer man piro-raten men endepunktene eller dual rate (vil gi samme resultat), men på denne gyroen skal det være mulig å sette piro raten på selve gyroen. Men som sagt så skjer det ingen endring om jeg forandrer dette. Synes den er veldig sensitiv når man må sette ned til 35% dualrate for å få "normal" pirorate.
      Geir G
      -----------------------------
      T-Rex 600N Pro VBar
      Raptor 50 Titan
      T-Rex 450SE
      Spektrum DX7
      -----------------------------

      Comment


      • #4
        Originally posted by geirgr View Post
        Synes den er veldig sensitiv når man må sette ned til 35% dualrate for å få "normal" pirorate.
        Gjør det noe da??
        Det er jo bare et tall og så lenge gyroen oppfører seg som du vil når du har 35% dualrate så har det vel ikkeno' å si?
        Mvh
        Bjørn Tore Espevik

        Team Visa...

        Comment


        • #5
          Originally posted by Heliman View Post
          Gjør det noe da??
          Det er jo bare et tall og så lenge gyroen oppfører seg som du vil når du har 35% dualrate så har det vel ikkeno' å si?
          Er ikke noe problem så lenge andre med samme gyro bruker samme verdi. Men hvis det viser seg at ca 100% skal gir normal pirorate så vil det si at det gyrosensoren min er alt for senitiv. Ikke kjekt å bruke masse tid på å få gyroen til å virke, hvis det viser seg at den ikke virker 100%. Hvis normalen er at man må ha Dualrate på 35%, så er det langt fra det som jeg bruker på de andre gyroene jeg har. Hvilken verdi er det andre bruker på denne gyroen?
          Geir G
          -----------------------------
          T-Rex 600N Pro VBar
          Raptor 50 Titan
          T-Rex 450SE
          Spektrum DX7
          -----------------------------

          Comment

          Working...
          X