Unconfigured Ad

Collapse

Nettopp gjort "DX7 bearing upgrade"

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rappis
    • May 2007
    • 198

Nettopp gjort "DX7 bearing upgrade"

Da er jeg nettopp ferdig med å gjøre den såkalte "Spectrum DX7 bearing upgrade".

Det går ut på at du bytter ut de bronse glidelagrene i stikkene med skikkelige kulelager. Og jeg må si at forskjellen var ganske stor. Synes stikkene "flyter" bedre nå, og det gir en mere riktig "feeling".

Jeg kjøpte også readyheli sin geniale "the greaser", som er ett MUST når du skal smøre kulelagre. Smurte opp både de lagrene som satt i radioen originale (halvparten er lagre, og den andre halvparten er, av en eller annen merkelig grunn, bronse glidelager), samt de nye som jeg satte inn. Tror det verktøyet er genialt til å smøre f.eks. mast lager osv. også.

Mere om den modifikasjonen kan dere lese om på http://www.rchelimag.com/forum/showt...43&page=1&pp=1
  • Mathias
    • Feb 2007
    • 1122

Jeg har hatt slike liggende i over et halvt år, men har ikke turt å gjennomføre mod'en.
    Mathias
    Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

Comment

• Rappis
      • May 2007
      • 198

Det var egentlig ganske greit. Tar litt tid, og er litt fiklearbeid. Det viktigste er å ikke forhaste seg ved å "røske til" når du skal ha ut ting.

Jeg knekte selvfølgelig en av de "hakene" da som holder den runde halvmånen på stikkene. Men det var fordi jeg brukte feil teknikk når jeg skulle ta av den første. IKKE trykk på hakene, men bend heller ut den delen som holdes fast av haken med en liten skrutrekker.
      Så jeg måtte dermed lime fast toppen på throttle stikken med lynlim. Men det er like greit, jeg har ikke planer om å ta den opp igjen noen gang

Comment

Working...