Unconfigured Ad

Collapse

JR9x Heading hold

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kaklei
    • Sep 2005
    • 458

JR9x Heading hold

Lurer på om det er noen som kan hjelpe meg..
    Har hatt en Protech zoom 450 en stund som stort sett har fått stå i ro.. Men siden det er så mange her hjemme som står i startfasen på å lære seg heli har jeg hivd meg på.

Sliter med oppsettet på Jr'en, får ikke halen til å stå i ro. Den roterer til høyre, hadde en Futaba 9c før, og på denne radioen sto heliet stille, dvs med det samme det lettet roterte det ca 30 gr, for så å stabilisere seg der. Derfor utelukker jeg det mekaniske på heliet. Vet at det ikke er gyro i toppklassen (Protech NT-420) som sitter i heliet..

Det jeg er ute etter i første omgang, er å sette opp radioen riktig, har satt opp parametrene som står i manualen, men får ikke gyroen til å gjøre jobben sin, står heller ikke så mye om dette i manualen.

Sliter nok med å fly hjulvispen, så det kunne vært greit å slippe å holde konstant sideror..

Kjell Arne
  • roadrune
    • Jul 2007
    • 2292

Det høres ut som den A: står i normal, og B: ikke er riktig mekanisk satt opp.

For å få den over i HH, må du hvis du bruker endepunkt til gain, endre fra positiv til negativ verdi eller motsatt.

Hvis du bruker gyro-menyen, så har den en skala fra 0-100% der normal er på den ene siden av 50%, og HH på den andre.

Gyroen vil nok prestere bedre hvis du justerer mekanisk slik at heliet står i ro i normal.
    Hilsen Rune Marcussen

MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
    T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
    JR DSX9

Fitjar Modellflyklubb
    ---------------------------------------------------------------------------
    Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

Comment

Working...