Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Hvordan fungerer egentlig denne?
Skal montere den på en trex 600 nå og lurer på hva man har til muligheter på den.
Eventuelt, hva vil dere ha til throttlecurve på den når denne er montert?
Den virker sånn at den regulerer throttleservoen slik at du har et gitt turtall. Du må lime en magnet på clutchen som tj'n får signal fra.
Her er forskjellige måter å setter den opp på med diverse radioer: http://www.modelavionics.com/RadioTips.asp
Et lite tips er at du kan kjøpe sensoren til Align, noe som forenkler monteringen betraktelig. Det eneste du må gjøre er å reversere polariteten på alignsensoren for at den skal funke med tj'n.
Jeg fiklet en del med tj'n min før jeg leste på hf at det funket å bruke align sin sensor med reversert polaritet.
Den virker sånn at den regulerer throttleservoen slik at du har et gitt turtall. Du må lime en magnet på clutchen som tj'n får signal fra.
Her er forskjellige måter å setter den opp på med diverse radioer: http://www.modelavionics.com/RadioTips.asp
Et lite tips er at du kan kjøpe sensoren til Align, noe som forenkler monteringen betraktelig. Det eneste du må gjøre er å reversere polariteten på alignsensoren for at den skal funke med tj'n.
Jeg fiklet en del med tj'n min før jeg leste på hf at det funket å bruke align sin sensor med reversert polaritet.
Hei hei.
Jeg har montert inn alt av utstyr da helien vart bygget. Det var bare og montere sammen og prøve det. Nå har jeg da montert selve enheten. Den lyser når jeg kommer opp til halv gass,men ikke før. Dette er vel da rett at den slår inn da.
I idle up lyser den self. hele tiden da throttlestikka er over halv gass hele tiden.
Bare husk å kalibrer den før du begynner å fly med den så funker den aldeles supert.
Jeg har vanlige throttlekurver sånn at om tj'n mister signalet fra sensoren så får jeg ikke overturtall...
Hei, her er mitt oppsett av DX7 ved bruk av Rev-Max som jeg synes det fungerer veldig bra.
Jeg kan skru av/på Gov i alle flight mode med AUX bryteren og kan ha forskjellige turtall i alle flightmodes.
Calibration procedure:
AUX on TJ/RM plugged into = AUX2 (channel 7) on Spektrum RX
Get your throttle ATV's as close to 100/100 as possible.
AUX2 ATV's = 100/100
Go to system menu (INPUT SELECT )and set AUX2 = AUX2 (not INH or Gyro) and GEAR = GYRO
(Your Gyro Gain needs to be plugged into CH5 now.)
Norm throttle curves 0%-100%
Throttle stick and trim at low and AUX2 switch up.
Turn on heli and wait for the quick flash of the Yellow LED on the TJ/RM after the Spektrum Rx initializes and then flip AUX2 switch to down position and wait 2 seconds. You will get the flashing green LED indicating calibration mode. Go to high stick(yellow LED) and then back to low stick(green LED again). Flip AUX2 switch back to high and green LED will go out. Calibration done.
AUX channel sets RPM
The throttle connects to THRO channel (1)
The auxiliary connects to AUX2 channel (7)
ATV setup [TRVL ADJ]
Setup the throttle servo and linkage as close to +/- 100% ATV as possible.
Select the AUX channel to +100% and -100%
Hint: You can observe the AUX range on the [MONIT] screen
The system is now ready for calibration. Calibration is explained above
The target rotor speed can be calculated using the ATV Calculator
Flight Mode Mixing:
Set the throttle curves in Flight modes 1 and 2 above the throttle priority level.
Set the AUX switch to the down position
Set the AUX ATV [TRVL ADJ] to -0%
Set the AUX switch to the up position
Set the AUX ATV [TRVL ADJ] to +100%
[PROG.Mix3] - This mix sets the target rpm 1580 rpm in flight mode 'N'
AUX->AUX
RATE:->-50%
0%
SW: ON, Offset 0
[PROG.Mix2] - This mix sets the target rpm to 1780rpm in flight mode '1'
AUX->AUX
RATE:->+12%
0%
SW: F-S12
[PROG.Mix1] - This mix sets the target rpm to 1950
AUX->AUX
RATE:->+15%
0%
SW: F-2
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment