Unconfigured Ad

Collapse

DX6i Aileron og Rudder bytte

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pettercam
    • Sep 2008
    • 13

DX6i Aileron og Rudder bytte

Jeg har klart å lære meg å fly heli på "simulatoren" FMS med med Throttle og Aileron på venstre stikke og Elev. og Rudder på høyre.

Når jeg kjøpte Blade 400 med DX6i Spektrum sender så er den i Mode 2 med Throttle og Rudder på venstre side og Elev. og Aileron på høyre stikke...

Jeg vet om skifte av Mode 2 og Mode 1 mulighet på senderen men da skiftes det bare Throttle og Elev. Jeg er ute etter å programmere om slik at jeg får Aileron på venstre stikke med Rudder på høyre.

Er dette mulig? Eller må jeg bite i det sure eplet, trene i et par måneder og lære meg alt på nytt igjen?

Mvh
    Petter
  • Quadrocopter
    Moderator
    • Aug 2007
    • 6357

Originally posted by Pettercam
    ...

Er dette mulig? Eller må jeg bite i det sure eplet, trene i et par måneder og lære meg alt på nytt igjen?
    Det kan jo være greit å lære seg å fly med mod2 oppsett som er mer eller mindre "standard" her i landet.
    Skulle du ved en annen anledning låne en radio eller prøve et fly så vil du slite hvis du har vent deg til ditt egent oppsett.

På større radioer kan man bytte om på stikkene men tror ikke det er så enkelt på en 6I

Alternativet er å bytte om på Aileron og rudder pluggene som kommer ut av senderen i flyet.
    Last edited by Quadrocopter; 25-04-09, 23:13.

Comment

• bjeff
      • Jul 2007
      • 2010

I forbindelse med at jeg måtte reparere min dx6i kom jeg over noen som hadde moddet fra M2 til M1, altså omvendt. Det er snakk om lodding og flytting av elekronikk. Dette kan jeg ikke anbefale, da jeg selv ikke vet om jeg hadde fått det til dersom jeg hadde prøvd. Garantien vil dessuten garantert ryke dersom atte osv. Tipper jeg fant infoen på Google, RCgroups, Helifreak eller Runryder.
      Last edited by bjeff; 26-04-09, 00:42.
      Anders Eiebakke
      90078513

Comment

• Pettercam