Announcement

Collapse
No announcement yet.

Instilling av gain på AR6100

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Instilling av gain på AR6100

    Har en JR 9XII med spektrum modul og en trex450 med futaba 401 og spektrum AR6100 motager. Men har ikke klart å få gain justeringen av gyroen til å fungere, noen som har noen tips slik at jeg kan justere den med menyen på radioen og ikke bruke utslaget på Gear kanalen?
    Lars Norberg

  • #2
    Originally posted by Lars N View Post
    Har en JR 9XII med spektrum modul og en trex450 med futaba 401 og spektrum AR6100 motager. Men har ikke klart å få gain justeringen av gyroen til å fungere, noen som har noen tips slik at jeg kan justere den med menyen på radioen og ikke bruke utslaget på Gear kanalen?
    Jeg hadde og samme problem for noen uker siden da jeg byttet fra DX7 til DSX9.
    Ser ikke ut til at det er mulig å endre kanal for gyro funksjonen, så jeg valgte å bare sette endepunkter på gear kanalen. Setter endepunktene + eller - etter behov ettersom posisjon på gear bryteren slik at utgangen alltid er lik.

    Sist i menyen er det en oversikt over alle utganger. Bruker denne får å se at det ikke er mulig å endre ut ved en feiltagelse.
    Jeg bruker samme oversikt til å bestemme rett endepunkt verdi. Det gjør jeg ved å aktivisere gyro funksjonen og setter ønsket gain der. Så endrer jeg endepunkter på gear kanalen inntil de to kanalene gear og aux2 er har like utslag.

    Et alternativ til endpunkter er å velge en av de frie mixeprogrammene som har en graf funksjon. Jeg prøvde dette ved bare å legge inn en flat kurve.
    arhennie

    MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
    http://hadelandmfk.no/
    www.henniehobby.no/arne

    Comment


    • #3
      Skal du bruke senderen gyro-meny må du vel bruke AUX2 på mottakeren.
      Den har du ikke på AR6100.

      Comment

      Working...
      X