Unconfigured Ad

Collapse

AR7000 trøbbel

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lacappuchino
    • Oct 2007
    • 1342

AR7000 trøbbel

Akkurat som på videoen av han som flyr 600 elektrisk, så har min 450 eskplodert mid air, under vanlig hover. Uten å ha funnet ut hvorfor.

Tidligere så har jeg hatt jitter på servoene. Noe jeg trodde kom av at jeg snudde regulatoren for å få ledninger unna motoren. Nå har jeg tatt ut AR7000 mottakeren jeg brukte i heliet, for å teste den.

Mottakeren på bordet framfor meg, med satelitten tilkopla, strøm fra en bec, samt 1 servo.
    Lagde en ny modell på dx7, og binda mottakeren til den.

Oppstart så virker alt ok. Ingen jitter, ingen tegn på feil. Rangetester, og det fungerer også fint.
    Kopler fra strømmen, og plugger fra satelittmottakeren som sitterpå AR7000.

Denne gangen løper servoen løpsk. Den følger stikkebevegelsene noen lunde, men ikke uten ivrige hopp både opp og ned.

Jeg binder på nytt uten satelitten.

Samme skjer. Så jeg kopler til satelittmottakeren igjen, og alt er fint igjen.

Så etter mitt skjønn så er AR7000 ikke helt god å bruke i hele tatt lenger. Så da bør jeg vel se etter en ny en.
    Men i stedenfor en ny AR7000, finnes det ikke en spektrum mottaker som er bedre å bruke til t-rex 600 nitro og eventuelt større fly?

Takker for innspill.
    Honeybee CP 2
  • Warbirdpilot
    Administrator
    • Sep 2004
    • 2878

AR7100/R og 9 serien, de er bedre til større fly og helikopter...
    - Håvard Glad Andreassen
    - YouTube.com/Warbirdpilot
    - facebook.com/warbirdpilot

Comment

• Quadrocopter
      Moderator
      • Aug 2007
      • 6357

Originally posted by lacappuchino
      ....Oppstart så virker alt ok. Ingen jitter, ingen tegn på feil. Rangetester, og det fungerer også fint.
      Kopler fra strømmen, og plugger fra satelittmottakeren som sitterpå AR7000.
      Denne gangen løper servoen løpsk. Den følger stikkebevegelsene noen lunde, men ikke uten ivrige hopp både opp og ned.........
      Hvis jeg ikke tar helt feil (et lite forbehold her) så skal ikke AR7000 virke uten satellitt.
      D.v.s kobler du til strøm på mottakeren uten satellitt så så skal dette ikke virke.
      Tar du derimot å fjerner satellitten mens mottakerer er oppe å kjører så skal den fortsette å virke som om ingen ting har skjedd (dette er en del av redundansen som er bygget inn i systemet).
      Har ikke fått testet dette live p.d.d.

Comment

• Warbirdpilot
        Administrator
        • Sep 2004
        • 2878

Jepp, det samme gjelder 7100 også..
        - Håvard Glad Andreassen
        - YouTube.com/Warbirdpilot
        - facebook.com/warbirdpilot

Comment

• lacappuchino
          • Oct 2007
          • 1342

Ok, dette skal jeg teste så fort jeg får mulighet. Takk for tips!
          Honeybee CP 2

Comment

• lacappuchino
            • Oct 2007
            • 1342

Binda på nytt, med mottakeren slik som den skal være. Kopla til 3 servoer som på swashen. Begge lampene gikk fra å blinke til å lyse fast, som indikerer at begge mottakerene ble bundet til senderen.

Når jeg nå tok ut satelitten mens strømmen var på, så begynte flere servoer å "fly" litt i hytt og pine. Det slutta når den ble tilkoplet igjen.
            Honeybee CP 2

Comment

• Quadrocopter
              Moderator
              • Aug 2007
              • 6357

Binda på nytt, med mottakeren slik som den skal være. Kopla til 3 servoer som på swashen. Begge lampene gikk fra å blinke til å lyse fast, som indikerer at begge mottakerene ble bundet til senderen.

Når jeg nå tok ut satelitten mens strømmen var på, så begynte flere servoer å "fly" litt i hytt og pine. Det slutta når den ble tilkoplet igjen.
              Skal sjekke det samme ved anledning - på AR9300 har jeg testet dette og der virker mottakeren når satellitten fjernes når den er aktiv.
              Ved oppstart uten satellitt koblet til så er den helt død.
              Last edited by Quadrocopter; 25-09-09, 13:07.

Comment

• lacappuchino
                • Oct 2007
                • 1342

Ja, for jeg er litt usikker på om jeg tør å putte denne i 600n.
                Honeybee CP 2

Comment

• Quadrocopter
                  Moderator
                  • Aug 2007
                  • 6357

OK, da var testen gjort og resultatet var som jeg har nevnt tidligere.
                  Kobler du strøm til en AR7000 uten satellitt så vil den ikke virke (bind LED'en lyser konstant og servoene går i failsafe posisjon)

Kobler du fra satellitten når mottakeren er operativ så fortsetter den å virke som ingenting har skjedd.

Ser ut som om du har noe feil i mottakeren - snakk med de du har kjøpt den av om event. garanti reparasjon, eller så kan du sende en mail til Horizion US eller MacGregor i UK og høre med dem hva det koster å reparere.

-Frank-

Comment

• lacappuchino
                    • Oct 2007
                    • 1342

Jepp det ser slik ut. Takk for at du orka å sjekke. Jeg får sende horizon en mail, og kanskje jeg blir nødt til å skaffe meg en i mellomtida
                    Honeybee CP 2

Comment

• lacappuchino
                      • Oct 2007
                      • 1342

Må bare skryte litt av smallsize i oslo. Sendte dem en mail og forklarte problemet, og de tilbydde seg å se på den for meg. Samme dag de mottok den, så sendte de meg en ny i retur, helt kostnadsfritt!

Overlykkelig, siden fuelen har ankommet postkontoret og nå, så da er det veldig lite som skal til før jeg prøvekjører 600'n
                      Honeybee CP 2

Comment

• Quadrocopter
                        Moderator
                        • Aug 2007
                        • 6357

Må bare skryte litt av smallsize i oslo. Sendte dem en mail og forklarte problemet, og de tilbydde seg å se på den for meg. Samme dag de mottok den, så sendte de meg en ny i retur, helt kostnadsfritt!

Overlykkelig, siden fuelen har ankommet postkontoret og nå, så da er det veldig lite som skal til før jeg prøvekjører 600'n
                        Ta den videre å takk Spektrum, som er blitt utrolig service vennlige i den senere tid!
                        Har en AR9300 som trengte nye antenner etter en litt "hard " landing.
                        Ringte Spektrum for å høre hvordan jeg kunne få tak i nye antenner (står ikke i prislista) og var lite lysten på å sende mottaker til service siden antennene har en plugg som gjør det enkelt å bytte, Videre kunne jeg tenkt meg å bytte ut de korte 6250 antenne med de lange 10" antenne fra 9300'en.
                        Send oss post adressen din og hvor mange du trenger så sender vi deg nye kostnadsfritt var svaret som kom med en gang fra USA uten at de brydde seg om hvor de var kjøpt!

Bra kunde service!

Comment

Working...