Unconfigured Ad

Collapse

2,4 ghz ???

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • arne ingar
    • Aug 2007
    • 49

2,4 ghz ???

Jeg har en trofast futaba 8up super som jeg bruker (noen ganger) på en raptor.
    Har en kamerat som kjøpte en 2,4ghz radio futaba 6exp eller noe slik. Hjalp han med oppsett på raptoren hans og fant ut at jeg likte godt 2,4 ghz , spesiellt den lille antenna.
    Litt nedtur å kjøpe en slik radio når den jeg har egentlig er bra...
    Er det noe tema å supplere med en 2,4 ghz modul til min 8 up radio?? Isåfall hvilket merke er å foretrekke? Ser det finnes både futaba . assan og spectrum..
  • bajas
    • Aug 2009
    • 54

Denne????

Jeg har denne og brukt den både i min hitek elipse 7 og nå i futaba 9c.
    Billig og det tokk litt over en uke i posten...

Anything and Everything for electric flight, your electric superstore, Helicopter store

Comment

• joo
      MFN Skribent
      • Nov 2002
      • 6936

Originally posted by arne ingar
      Isåfall hvilket merke er å foretrekke? Ser det finnes både futaba . assan og spectrum..
      Du får se litt på utvalget av mottakere til de forskjellige merkene. Virker nok som det er Spectrum som har best utvalg og best priser nå for tida, men Futaba kompletterer jo etter hvert. Gnerelt noe dyrere. Det har betydning hvis du skal konvertere 20-30 modeller og må investere i et hav av mottakere.
      Velger du Spectrum betyr det igjen at du må se på Spectrum og JR neste gang du vil investere i ny sender hvis du får en del mottakere etter hvert. Tror du at du forblir Futaba-bruker kjøper du selvsagt Futaba-modul nå.

Assan...? Njei... Hold deg til noe de store produsentene har planer om å lage noen år.
      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• royalevo
        • Oct 2004
        • 177

Jeg har konvertert til 2,4 og har bare gode erfaringer.

Sjekk gjerne ut MPX sitt system også (får ikke modul til din, må kjøpe ny sender, men koster nødvendigvis ikke mer). Du får sendere fra 7 til 16 kanaler. De lager både Royalpro og cocpit serien med 2,4GHz M-link system. Dette systemet støtter også telemetri om du ønsker slike finesser.

Ikke alle liker arkitekturen til MPX softwaren, men om du liker å ha stor valgfrihet og u-ante muligheter så er mpx et naturlig valg.

Har hatt sendere fra ulike produsenter gjennom årene og kan ikke se det har vert store forskjeller i kvalitet totalt sett. Tror de fleste merker som blir solgt på markedet i dag holder mål.

------------------

PA Bad Boy med ASP46
        H9 T-34 Mentor Saito 82 (på byggebordet)
        E-Flite Taylorcraft
        T-rex 450Sport
        Cessna Cardinal on floates (EPP)

Comment

• sjaa
          • Feb 2006
          • 601

Jeti Duplex virker etter det jeg har lest svært lovende, og så er det allerede klart for telemetri med en rekke ulike sensorer. Prismessig ser det ut til å ligge i samme landskap som Spektrum.

Jeg har bare hatt gode erfaringer med Spektrum, og etter at de begynte med alternativer til de to piskantennene rett ut av mottakeren har de også blitt mer plasseringsvennlige.

Alt spektrumutstyret mitt ble solgt unna forleden; grunnet at modulet kun har 9 kanaler.

Har nettopp fått i hus en del Jeti utstyr for test; modul, 6 kanal, 14 kanal, Mui sensor og Mvario. Skal bli spennende å se hvordan dette systemet er opp mot Spektrum.

Helt enig i kommentarer om å holde seg til kjente merker.
          Mvh
          JoE
          Agder Modellflyklubb

Comment

• arne ingar
            • Aug 2007
            • 49

Jeg har kikket litt på denne.
            Har noen erfaringer med om det er nye forandringer som må gjøres på radioen?
            Kan jeg beholde de modellene jeg allerede har på min radio, og eventuellt sette den andre sendermodulen tilbake og bruke det gamle systemet på en modell?
            Hadde noen tanker om å gå for en 9c radio ved neste veiskille.
            Kan vel bruke denne på 8up og 9c?
            Last edited by arne ingar; 07-12-09, 22:05.

Comment

• Erik er snill
              • Aug 2008
              • 86

Jeg buker Futaba 10c og er godt fornøyd med mulighetene som ligger i denne. Har i tillegg kjøpt assan modul til denne, som jeg også er (noe overraskende) godt fornøyd med. Bruker assan på alt av indoor, og ettervært alt annet også. Futabamodulene er dyre og særlig dersom de går i stykker. Bruker futaba på modeller jeg absolutt ikke vil miste - ellers bare assan. Jeg har ikke merket noe forskjell utover at futaba sine moduler tilsynelatende slår lettere inn på fpv senderen (900 mhz) enn det assan gjør.

Har hatt en 4 ch assan mottaker som har gått i stykker (koster ca. 22 USD) uten at jeg vet hvorfor (2 av kanalene sluttet å virke), ellers har alle modulene virket upåklagelig.

Erik

Comment

• sub_sonic
                Moderator
                • Mar 2005
                • 409

Tar opp igjen denne..

Har kjøpte meg 12z med fasst modul.

For å slippe å kjøpe mange dyre mottagere til indoor fly som går i bakken med jevne mellomrom, er det billigere å kjøpe assan/corona modul med billige mottagere.
                Hva slags system budre jeg velge til min radio?
                GOMFK -|:|- Geir Olav Nilsen -|:|- VFKM
                sigpic

Comment

• Quadrocopter
                  Moderator
                  • Aug 2007
                  • 6357

Originally posted by sub_sonic
                  ....Hva slags system budre jeg velge til min radio?
                  Send en PM til flarssen - han bruker dette systemet og sitter på mye erfaring.

Comment

• sub_sonic
                    Moderator
                    • Mar 2005
                    • 409

Originally posted by Quadrocopter
                    Send en PM til flarssen - han bruker dette systemet og sitter på mye erfaring.
                    takker og bukker!
                    GOMFK -|:|- Geir Olav Nilsen -|:|- VFKM
                    sigpic

Comment

Working...