Unconfigured Ad

Collapse

oppsett av rce-g600 gov.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Øyvind M
    • Oct 2008
    • 837

oppsett av rce-g600 gov.

Ok. har noen små spm.og et problem.

her er info om hvordan jeg satt opp min GOV. rce-g600, m ds610 servo.

har DX7-> fulgte oppsett fra helifreak og satte AUX2(som jeg har min gov ledning til INH.
    så satte jeg prog. mix 1 AUX2->AUX2 - Rate 90% SW: IDLE1. (prog mix 2 bruker jeg til throttle cut som finless har vist til dx7) Prog mix 3: AUX2->AUX2 +10%.

Så er det slik at når jeg er i prog mix 1, så får jeg ON også på idle2 switchen. dette går jeg utifra er siden jeg fullfører med 10% på program mix 1? slik at jeg da har med idle1 switch 90% throttle og idle 2, program mix 1 og 3 gjeldene og får 100% throttle?

så kommer problemet. har gjort kalibrering, blinking og solid grønn på governoern, fått satt high og low stick osv osv den går fra grønn og rød når jeg flikker aux2 brytern som vanlig.MEN når jeg prøver MED grønt lyst på GOV, å forandre flt modes( idle1 og 2) så reagerer throttleservoen på samme måte som om jeg skulle ha skrudd GOV av. prøvd å gjøre kalibrering enda en gang, men samme problem. noe jeg gjør feil? dette er jo mitt første gov setup men håper jeg ikke er helt på vidda
    dx7

Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
    Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
    Løten MFK
    Stay Frosty
  • johanngj
    • Nov 2007
    • 533

Mens du har den paa bordet saa skal den alltid reagere som ikke-gov-mode. Dvs at throttleservoen skal flytte seg i henhold til kurver. Naar du flyr, og governoren leser av turtallet pa motoren via magnetene, saa aktiveres den automatiske turtallsreguleringen. Du kan ikke saann sett sjekke om alt funker 100% mens du bare har den paa bordet, fordi governoren aktiveres bare fullt ut i flight med turtall paa motoren. Programmer som oppskriften sier, og test det i morgen!
    Med vennlig hilsen
    Johannes Gjessing GMFK
    || JETI DS-16 Carbon || Baudis FOSA F3F || TUD Freestyler 4 || Paritech DG303 Elan Acro 1:2,2 Turbin IQ 160+ SE ||

Comment

• Øyvind M
      • Oct 2008
      • 837

ok, får håpe snøværet gir seg. det er nå et turbin skala sea-king skulle vært i eie
      dx7

Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
      Løten MFK
      Stay Frosty

Comment

• Roy N
        • May 2007
        • 124

Originally posted by Øyvind M
        ok, får håpe snøværet gir seg. det er nå et turbin skala sea-king skulle vært i eie
        Hæh, glemte du å si fra til julenissen ??
        T-Rex 450 SE
        T-Rex 500
        T-Rex 600N/NP/E
        Srimok
        Mini Edge540
        DX7

Comment

• Øyvind M
          • Oct 2008
          • 837

hvordan vet jeg at GOVn eller throttle kurva som styrer?

Prøvde ut mine innstillinger idag med gov setupet som vist nedenfor. dro opp normal kurva til 75% ved hoover, og fikk en fin myk overgang til idle og idle2. satte den i litt minus pitch og flikka over idle brytern. så at den lyste grønt, og headspeed var relativt konstant, med noen sånne oppsving, men som tok seg inn igjen. kan jeg prøve å sette f.eks idle2 throttlekurva fra 0-40% f.eks for så å se om turtallet synker/eller går opp til 100%(som jeg har på governoren) når jeg flikker over til idle2? som da vil vise at governoren ikke funker/ eller funker?
          dx7

Løten MFK
          Stay Frosty

Comment

Working...