Unconfigured Ad

Collapse

jr DSX9 retract oppsett problemer

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nimrod
    • Jun 2008
    • 5

jr DSX9 retract oppsett problemer

Har en JR DSX9 2,4GHZ og skal koble en retract servo til Gear bryteren. Står i 500 el helikopter
    Alt virker og jeg har forsinker slik at servoen går seint.
    Problemet er når jeg skal koble til strømmen :
    Servoarmen står til venstre der den stopper når jeg bruker gear bryter.
    Når batteriene kobles til går servoen ca 1cm videre til venstre og tilbake der den skal være?? også slik på Aux2

Har prøvd å binde radio og mottager på nytt - ingen forandring - også byttet servo
    De servoene på swach plata står stille når strømmen settes på.
    Håper noen kan ha en løsning på problemet - på forhand takk
  • Quadrocopter
    Moderator
    • Aug 2007
    • 6357

hvilken mottaker bruker du?

Comment

• nimrod
      • Jun 2008
      • 5

spektrum AR7000

Comment

• Quadrocopter
        Moderator
        • Aug 2007
        • 6357

Problemet er at du bruker analoge servoer.
        Hvis disse får strøm før de mottar et korrekt signal fra mottakeren vil de begynne å bevege seg helt til mottakeren begynner å sende ut et riktig PPM signalet.
        Digitale servoer gjør ingen ting (står stille) frem til mottakeren sender PPM og du får derfor ikke denne uheldige effekten .

Du kan prøve på å gjøre en rebind med GEAR bryteren i den andre posisjonen - dette fjerner ikke problemet men kan redusere det.

Regner med at du har digitale servoer på swash'en og derfor merker du ikke noe der - bytter du til digital på gear så virker det OK

Dette gjelder enkelte analoge servoer
        Last edited by Quadrocopter; 16-02-10, 12:44.

Comment

• johanngj
          • Nov 2007
          • 533

Har samme problem med min DSX9 og en retractservo. Den går en runde eller to med seg selv før mottakeren og senderen har funnet hverandre. De andre servoene mine (også analoge) flytter seg kun minimalt. Jeg bruker en egen retractservo, og den kjører understellet helt ut og helt inn igjen før jeg får kontroll over den.
          Med vennlig hilsen
          Johannes Gjessing GMFK
          || JETI DS-16 Carbon || Baudis FOSA F3F || TUD Freestyler 4 || Paritech DG303 Elan Acro 1:2,2 Turbin IQ 160+ SE ||

Comment

Working...