Unconfigured Ad

Collapse

Futaba og volt regulator oppsett

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • klaus
    • Feb 2010
    • 272

Futaba og volt regulator oppsett

Hei jeg sitter og vurderer anskaffelse av et 700 heli md totalg om bord.

Har veldig lyst på futaba sine bls servoer men da trenger jeg volt regulator. Hva slags gode oppsett fins der og hva anbefaler dere?

Jeghar sett noen ganske skremmende amphere drag fra fbl systemer så jeg har titta på http://www.elefun.no/p/prod.aspx?v=3864&i=1& .... men ser ikke helt hvordan jeg kan suplere forskjellige servoer fotskjellig volt. Regner med enden er at jeg har egen stepdown fra 6v til 5 for haleservo og en fra batteri til totalg/mottaker.

Uansett her ser jeg etter solide tips som kan gjøres solid og ryddig

Alle tis mottas med takk!
    Klaus Myrseth
    Compass 7HV FBL / 3D+ FBL / Atom 500 FBL

Team Manager - Team Compass Scandinavia
  • roadrune
    • Jul 2007
    • 2292

Står jo ganske klart og greit i annonsen du linker til....

Du gir 5V til gyro evt. bare haleservo om du ønsker, og ett sted mellom 5V og 6V til resten

Jeg har ikke vært borti slike regulatorer, men det som er vanlig er å kun la signalkablene gå via mottaker/gyro/FBL-unit/gov, og koble + og - til servoene direkte inn i regulatoren, og en enkelt strømforsyning til elektronikken.
    Hilsen Rune Marcussen

MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
    T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
    JR DSX9

Fitjar Modellflyklubb
    ---------------------------------------------------------------------------
    Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

Comment

• klaus
      • Feb 2010
      • 272

Originally posted by roadrune
      Står jo ganske klart og greit i annonsen du linker til....

Du gir 5V til gyro evt. bare haleservo om du ønsker, og ett sted mellom 5V og 6V til resten

Jeg har ikke vært borti slike regulatorer, men det som er vanlig er å kun la signalkablene gå via mottaker/gyro/FBL-unit/gov, og koble + og - til servoene direkte inn i regulatoren, og en enkelt strømforsyning til elektronikken.
      Ja men det er jo egentlig ikke så klart uansett. Mitt dilemma er å kjøre x antall amp gjennom mottageren, så det jeg egentlig er ute etter er å ha strøm til servoene og signaler fra servo/totalg.

Det jeg skisserte som ikke kan gjøres med den enheten er å ha en regulator før mottageren som regulerer til 6v så en ved kabelen fra mottageren til gyroen med 5v regulator. Jeg leser om folk som måler opp til 14amp peaks gjennom align 3g og da grøsser jeg litt med de pine kablene som er orginalt. Jeg titter bare etter en meget god løsning som er rydding og sikker.

Jeg ser helst å unngå elektronikk feil mens jeg flyr grunnet dårlig wiring
      Klaus Myrseth
      Compass 7HV FBL / 3D+ FBL / Atom 500 FBL

Team Manager - Team Compass Scandinavia

Comment

• LarsO
        • Dec 2007
        • 1273

Kan denne være noe for deg?

Comment

• klaus
          • Feb 2010
          • 272