Unconfigured Ad

Collapse

JR 9xII

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Extra 300s & jupiter
    • Sep 2005
    • 111

JR 9xII

Hei. Etter et langt opphold i modellflyverden så er jeg tilbake.
    Men har kanskje et problem.
    Jeg har 37Mhz radio. Er dette helt ut idag eller er det bare jeg som har igjenn det,så ingen fare med støy??

Kan vel ikke være farlig og fly det idag,som det var for noen år siden??
    Ny uerfaren helipilot
  • Quadrocopter
    Moderator
    • Aug 2007
    • 6357

Regner med at det er 35MHz du mener, det er ingen problemer å fly med dette utstyret i dag - kanskje enklere enn når du holdt på første gangen siden det er vesentlig færre som bruker 35MHz nå.

Jeg har selv en 9XII som er oppgradert til Spektrum 2.4 GHz, så ønsker du å gå fra 35MHz til et system som er mer moderne og "sikkert" så er det enkelt å ta ut sender modulen som sitter under radioen og bytte denne med en DM9 modul som du sikkert får kjøpt fra f.eks smallsize.no eller elefun.no ++++
    Dette krever selvfølgelig at du også bytter mottakerne i flyene til 2.4 GHz Spektrum mottakere.

Click image for larger version

Name:	Capture.JPG
Views:	1
Size:	21.6 KB
ID:	571404

Click image for larger version

Name:	spec_dsm2tx_jrn.jpg
Views:	1
Size:	9.1 KB
ID:	571403
    Last edited by Quadrocopter; 22-09-10, 22:12.

Comment

• Lars N
      Moderator
      • Apr 2002
      • 2891

9x er en nydelig radio til en meget fornuftig pris, benytter den både med 35 mhz og 2,4 modulen på bildet. Husk å ikke kjøpe deg med masse ledninger osv...
      Lars Norberg

Comment

• nomore
        • May 2006
        • 517

JR 9xII fungerer også med for eks Jeti 2.4GHz. Er ikke bare Spektrum
        Thorbjørn Kirkeleit
        Haugaland Modellflyklubb

Align T-Rex 450Sport | Align T-Rex 450SEv2 | ThunderTiger Raptor 50v2 | ThunderTiger Raptor 90 | Multiplex EasyGlider PRO Electric | Kyosho Calmato 40 Sportster | JR PCM9xII m/ Jeti Duplex modul

Comment

Working...