Når jeg skal ta heli opp,svinger heli til høyre. Når jeg skal ta det nedsvinger heli til venstre. Hva skal justerest på radioen?
Unconfigured Ad
Collapse
JR 9xII og trex 450
Collapse
X
-
Tags: None
-
Sjekk rev mix på radioen. Denne skal tas bort.
Eg kjøpte selv et brukt heli og brukt radio hvor dette var satt opp. Hadde samme problem som deg. Har du gjort det samme? I så tilfelle anbefaler eg deg å opprette en ny modell på radioen og sette opp helikopteret ditt på nytt i den. Da lærer du mye og får et oppsett som garantert er fri for "rare" oppsett du ikke kjenner til.Thorbjørn Kirkeleit
Haugaland Modellflyklubb
Align T-Rex 450Sport | Align T-Rex 450SEv2 | ThunderTiger Raptor 50v2 | ThunderTiger Raptor 90 | Multiplex EasyGlider PRO Electric | Kyosho Calmato 40 Sportster | JR PCM9xII m/ Jeti Duplex modul -
-
Da har du Heading Hold og skal IKKE bruke revomix
Kanskje forklare hvorfor også da..
Før i tida, før HH og denslags måtte revomix brukes for
å kompensere for økt rotasjon av heliet når man ga på
og motsatt. .. Med dagens HH har dette behovet forsvunnet.Last edited by xilian; 13-10-10, 21:12.Tom I. ArntsenComment
-
Ok den er grei. Men jeg vart ikke så mye klokere på hva som er galt. Hva skal jeg gjøre da?Ny uerfaren helipilotComment
-
Du må inn i menyen, under REV.MIX og ta bort verdiene som er der. Har ikke radioen fremfor meg nå så eg kan ikke gå i detaljer på akkurat hvordan du skal gjøre det.Thorbjørn Kirkeleit
Haugaland Modellflyklubb
Align T-Rex 450Sport | Align T-Rex 450SEv2 | ThunderTiger Raptor 50v2 | ThunderTiger Raptor 90 | Multiplex EasyGlider PRO Electric | Kyosho Calmato 40 Sportster | JR PCM9xII m/ Jeti Duplex modulComment
-
Comment
-
Det skal ikke stå noe, evt. 0...
Hva mener du egentlig når du sier at heliet svinger? svinger halen, og er det isåfall halen eller snuten som drar til høyre når du tar av?
Det kan være for lav gain eller headspeed, evt. for bratt throttlekurve også...Hilsen Rune Marcussen
MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
JR DSX9
Fitjar Modellflyklubb
---------------------------------------------------------------------------
Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!Comment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment