Finnes det noen som har satt opp et copter eller ett t-rex 450 sammen med en eclipse 7 og som kan fortelle meg hvordan innstillingene skal være for å få heliet til å reagere riktig med hensyn på pitch, aileron og elevator. Har prøvet å satt alle mulige slags innstillinger på radioen. Det vil si reversert og ikke reversert noen kanaler. Alt ser ut til å fungere med unntak av aileron. Det vil si at når jeg svinger til venstre så går swash platen til høyre og motsatt. Har prøvet alt men finner ikke ut av hva slags servoer som skal stå normal eller reversert. ER DET BARE KANAL `1, 2 og 6 seks som må reverseres for at dette skal virke.?? Noen som kan hjelpe meg eller??
Unconfigured Ad
Collapse
eclipse 7 og copter 450 elektro.
Collapse
X
-
Hva om du reverserer kanal 1 og 6 da? Altså reverser de servoene som nå går feil vei?
Om du får de til å gå rett veg, men swash platen beveger seg ned når du tar venstre stikka opp (eller opp når du tar venstrestikka ned) må du justere det i swashmenyen. Flytte den fra -50 til +50 eller omvendt.Interessert i CNC? Join CNC Norge på Facebook
www.skalamodellflyklubb.no -
hei, Er det ett CCPM heli? dvs at alle tre servoene går sammen for å endre pitch.
I så fall kan du endre retning på swash mixeren for Aileron for å reversere den.
Jeg pleier å sette opp CCPM heli slik at alle tre pitch servoene går samme retning, så bruke CCPM mix for å få alt til å gå i riktig retning.
Vanligvis så har du ett meny valg som heter swash mix eller no slikt. Under det har du prosent utslag for Aileron, Elevator og pitch. Dersom en eller flere av retningnene er feil så endrer du mixeren for den funksjonen til det motsatte (hvis den er på pluss 60% så endrer du den til -60%). Da blir den relevante funksjonen reversert.
LeifLeif Bjørgo
Cirrus-RCFKComment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment