Unconfigured Ad

Collapse

Futaba T8FG og Scherrer UHF

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lilledritt
    • Jun 2010
    • 36

Futaba T8FG og Scherrer UHF

Javel folkens... Er det noen futaba guruer der ute som kan hjelpe en stakkar i nød?

Jeg har altså en T8FG 2.4GHz FASST... Og jeg har Thomas Scherrer sitt UHF 400MHz
    utstyr. Alt virker og parret.

Men... Jeg lurte bare på om det går ann å skru av 2.4GHz systemet i radioen mens jeg
    bruker UHF utstyret da jeg kun trenger 400MHz.

Tanken bak det hele var jo å kunne bruke 2.4GHz til å sende live video ned til bakken,
    uten tanke på forstyrrelse i bildet.

UHF'en er koblet til T8FG ved hjelp av trainer pluggen om det er viktig å vite.
  • Quadrocopter
    Moderator
    • Aug 2007
    • 6357

Originally posted by Lilledritt
    Javel folkens... Er det noen futaba guruer der ute som kan hjelpe en stakkar i nød?

Jeg har altså en T8FG 2.4GHz FASST... Og jeg har Thomas Scherrer sitt UHF 400MHz
    utstyr. Alt virker og parret.

Men... Jeg lurte bare på om det går ann å skru av 2.4GHz systemet i radioen mens jeg
    bruker UHF utstyret da jeg kun trenger 400MHz.

Tanken bak det hele var jo å kunne bruke 2.4GHz til å sende live video ned til bakken,
    uten tanke på forstyrrelse i bildet.

UHF'en er koblet til T8FG ved hjelp av trainer pluggen om det er viktig å vite.
    ToSc sin sender tar signalet fra trainer porten og er normalt uavhengig av 2.4GHz senderen i selve radioen.
    Vet ikke hvordan futaba virker men på mange radioer kan du slå av selve senderdelen og allikevel ha signal på trainer porten.
    Dette burde være enkelt å teste på din.

Comment

• doogledee
      • Jul 2006
      • 452

enig med Frank her. mange radioer som skrur av HF modulen når det kobles til en trainer kabel. På Futaba mener jeg at du kan koble sammen to av pinnene i trainer kontakten for å skru av sender delen i radioen, men er ikke 100% sikker på om det gjelder nyere radioer.

Leif
      Leif Bjørgo
      Cirrus-RCFK

Comment

• Lilledritt
        • Jun 2010
        • 36

Takk for interessen... Jeg pusler litt videre og ser om det står noe i manualen...

Comment

Working...