Announcement

Collapse
No announcement yet.

Oppsett haleservo?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Oppsett haleservo?

    Setter opp en Trex 600N med Dx6i og Gy 401


    Stiller inn travle limit på gyroen, da for jeg fult utslag på halen lenge før stikka er er helt ute.
    Så stiller jeg travle i radioen til ca 45% den ene veien og ca 35% andre veien. da får jeg fult utslag når stikka er fult ute.

    Om dette ikke er riktig, takker jeg for tips.

  • #2
    Originally posted by Henrix View Post
    Setter opp en Trex 600N med Dx6i og Gy 401


    Stiller inn travle limit på gyroen, da for jeg fult utslag på halen lenge før stikka er er helt ute.
    Så stiller jeg travle i radioen til ca 45% den ene veien og ca 35% andre veien. da får jeg fult utslag når stikka er fult ute.

    Om dette ikke er riktig, takker jeg for tips.
    dette er forsåvidt riktig, men kan du sjekke at endepunkta er rett begge veier? for du justerer begge samtidig på 401, om det ikke stemmer så må du justere mekanisk, hvis du skal ha det 100% riktig da, du kan også justere endepunkta på radioen, men det har jeg dårlig erfaring med.

    det beste er å ha 100% begge veier inne på radioen, å så justere på gyroen etterpå
    trex-600-NSP-FBL 0s55hz,beastX,align ds610,ds650.
    trex-550e. FBL align ds610.ds620. beastX, castle esc &bec, EDGE 553mm.
    arf jupiter med magnum 52 med ukjente servoer.
    PA katana MD elektro med ymse elektronikk.
    homemade quad med diverse elektronikk.
    noen depronkjerrer.
    futaba10c 2.4ghz.
    radiostyrte bilær med reservedeler liggende klart

    Comment


    • #3
      Kortere servohorn, så du får brukt hele oppløsningen på servoutslaget tenker jeg...?
      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

      Comment


      • #4
        Originally posted by joo View Post
        Kortere servohorn, så du får brukt hele oppløsningen på servoutslaget tenker jeg...?
        utslaget justerer du på gyroen, problemet er at du må få den til å gå i endpunktet begge veier mekanisk, ang servoarma, så har vel ikke det noe å si da utslaget justeres på gyroen
        trex-600-NSP-FBL 0s55hz,beastX,align ds610,ds650.
        trex-550e. FBL align ds610.ds620. beastX, castle esc &bec, EDGE 553mm.
        arf jupiter med magnum 52 med ukjente servoer.
        PA katana MD elektro med ymse elektronikk.
        homemade quad med diverse elektronikk.
        noen depronkjerrer.
        futaba10c 2.4ghz.
        radiostyrte bilær med reservedeler liggende klart

        Comment


        • #5
          Takker for tips. må prøve meg litt frem.

          Comment


          • #6
            Endepunkter på radioen har ingenting med endepunktene på haleservoen å gjøre, det er bare hastigheten på piroen du stiller inn med den. Limit på haleservoen må stilles inn på gyroen.

            Visse gyroer virker best på en bestemt % limit verdi. Feks min GY611 viser seg å fungere best med en limit på 115-125%. Så da stillte jeg den inn på det, og brukte deretter hullet på servoarmen til å passe på at jeg ikke fikk binding.

            Jeg ville gjort det samme med 401. Skru limit-poten til 100% og prøv å kom så nærme som mulig mekanisk, finjuster limit etterpå.
            Honeybee CP 2

            Comment


            • #7
              Enig med lacappuchino. Endepunkter settes til +/- 100%. Noen gyroer ber om andre verdier som JR G770 sier 150%. Står vel i manualen.
              Så justerer du utslaget på selve gyroen. Klarer du ikke få nok utslag, eller utslagene blir for store, så justerer du dette på servohornet som Joo sier. Så bruker du dualrates på radioen for å justere pirorate. Dvs. hvort fort heli snurrer på maks stikke.
              arhennie

              MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
              http://hadelandmfk.no/
              www.henniehobby.no/arne

              Comment

              Working...
              X