Announcement

Collapse
No announcement yet.

compass sport

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • compass sport

    hei jeg trenger hjelp for å sette opp en compass sport 50 maskin riktig,begynte med heli forrige sommer, flyr så ofte jeg har tid men,det blir aldri helt bra med oppsettet, få alt til å spille sammen riktig. var på stripa i bingen idag i 15 kalde.. etter å ha justert og juster. men når jeg slår over til idelup 1 så blir halen veldig urolig, hissige utslag, noen tips

  • #2
    Kulda gjør at beltet kan krympe en del, så hvis du har det stramt før du tar det ut, så kan det være nok til å få halen til å oppføre seg litt rart.

    En annen ting kan rett og slett være for høy gain.

    Hvor er bingen forresten? Er det langt unna sarpsborg? Hadde vært artig å flydd en dag, kunne du fått prøvd 3d+ en min =) Er litt nysgjerrig på sportX en skjønner du.
    Honeybee CP 2

    Comment


    • #3
      Originally posted by lacappuchino View Post
      Kulda gjør at beltet kan krympe en del, så hvis du har det stramt før du tar det ut, så kan det være nok til å få halen til å oppføre seg litt rart.

      En annen ting kan rett og slett være for høy gain.

      Hvor er bingen forresten? Er det langt unna sarpsborg? Hadde vært artig å flydd en dag, kunne du fått prøvd 3d+ en min =) Er litt nysgjerrig på sportX en skjønner du.
      Takk for tipset, får se om det gir seg når det ikke er så kaldt, det fungerte bra i Normal
      men når turtallet økte med idelup 1 kom dette.trenger nok en ordentlig gjennomgang av en som kan dette med oppsett av radio/helikopter,ikke lett for en nybegynner.Er på nivå med å prøve å få til roller og looper på en grei måte, Bingen er i Modum(Åmot),
      vi har open helg neste helg,kanskje kommer det noen der som kan hjelpe meg videre.
      takk så langt

      Comment


      • #4
        Det kan hende det passer fint med en tur da. Har du noe mer info om denne dagen? Hjemmeside til klubben feks?
        Honeybee CP 2

        Comment


        • #5
          Originally posted by lacappuchino View Post
          Det kan hende det passer fint med en tur da. Har du noe mer info om denne dagen? Hjemmeside til klubben feks?
          prøv her....... (MFN) ModellflyNytt.no
          Terje syvertsen
          www.ModumModellSportklubb.com
          3dhs edge mintor 38
          C-arf edge dle 111 v3.
          C-ARF extra 330l da 100.

          Comment


          • #6
            Se der ja. Takker.

            Er det noe populært med helikopter der, eller er det fly som regjerer?
            Honeybee CP 2

            Comment


            • #7
              Her får du et inntrykk av hva som rører seg i Bingen:
              (MFN) ModellflyNytt.no
              arhennie

              MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
              http://hadelandmfk.no/
              www.henniehobby.no/arne

              Comment


              • #8
                Siden du merker problemene på et gitt turtall og ikke et annet, så kan det skyldes vibrasjoner. Du kan ha resonans fordi du treffer en egenfrekvens, eller det kan hende at motoren gir mere vibrasjon på økt turtall. Har du tunet motoren slik at den ikke kjører for rikt? Rik nitromotor gir mere vibrasjon enn en som går rent.
                Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                Anything worth doing is worth overdoing!

                Comment


                • #9
                  Takker for tips jeg, må sjekke videre, fant en link her grunnleggende hvordan heli skal settes opp, med god forklaring på pitch kurver mm veldig god forklaring, så nå er compassen satt opp ihenhold til info,
                  så da er det bare å glede seg til helgen så jeg får testet ut om alt stemmer,Jammen mye bra på disse sidene her og hyggelige folk.Tom

                  Comment


                  • #10
                    Lykke til Tom!

                    Venter spent på tilbakemelding om maskinen!
                    Honeybee CP 2

                    Comment


                    • #11
                      Nå har jeg satt i gang å bygge en SportX selv, så blir kanskje noe bilder etterhvert..
                      Honeybee CP 2

                      Comment


                      • #12
                        Det er hyggelig med flere på samme modell, jeg var vel noe uheldig forrige søndag, skulle prøve å rygge bakover/oppover,dro nok stikka feil vei gitt(trur jeg da)det gikk så fort når det bare er en meter til bakken. og det dundra i bakken så delene sprutet,men jeg hadde endel deler på lur,og venter på crash.sett i posten + en servo som tok kvelden, er nok klar igjen til helgen. ellers så fikk jeg hjelp til å sette opp tr/pi kurver av en proff, så da ble den en drøm å fly, så lykke til med ny modell.

                        Comment


                        • #13
                          Tøffe møter med moder jord er alltid kjipt, men det er bra du får den sammen igjen!

                          Etter at jeg begynte å montere SportX'en så har jeg ikke fått den ut av hodet. Var litt skeptisk til plastikk-ramme, men når jeg begynte, så ville jeg ikke slutte før jeg var ferdig! En god modell å skru på, som jeg gleder meg til å fly.
                          Honeybee CP 2

                          Comment

                          Working...
                          X