Announcement

Collapse
No announcement yet.

uRondo - Atom 550.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • uRondo - Atom 550.

    Fant endelig ut av det.
    Last edited by kian; 03-04-11, 20:16.

  • #2
    Hva var det du fant ut av? Kanskje det er noe vi som er nybegynnere på urondo kan lære av?
    Honeybee CP 2

    Comment


    • #3
      Først hadde jeg koblet ESC gjennom Rondo, som det sto i manualen. (Throttle fungerte kun sammen med elevator i mitt tilfelle)
      Etter flere timer med knoting, så koblet jeg rett og slett ESC rett på throttle-kanalen på mottageren, og slapp da dermed å gå via uRondoen på throttle. (syns manualen er ganske bedriten på akkurat dette punktet.. hehe)

      Da fungerte ting som det skulle!

      Uansett endte det opp med at jeg må kjøpe nye hovedrotorblader.. Var visst litt kjapp etter en liten justering.. Tilta til høyre og slo ned i bakken.

      Jeg har uansett planer om å gå over til BeastX da jeg syns Rondo var litt vel mye knot...

      Comment


      • #4
        Jeg vet ikke om BeastX flyr like bra som de dyrere flybarlesskontrollerne, da jeg ikke har prøvd noen andre enn BeastX Men urondo flyr bra for de som har satt opp den, men hele grunnen til at jeg kommer overens med BeastX er at den er veldig grei å sette opp, uten den suppa av parametere å sette seg inn i.

        Bra du fant ut av det da, håper du får den skikkelig bra etterhvert også
        Honeybee CP 2

        Comment


        • #5
          Er vel spektrum satelitt og futaba sbus oppsettene som skal ha esc rett i rondoen, mener orginal instruksjonene kan være en smule difuse. Der finnes en bedre variant av instruksjonene skrevet av llama mannen fra scotland, mener jeg postet link til den i en annen atom500 urondo trd på forumet, mulig den kan hjelpe til og gjøre deg mere klok
          Klaus Myrseth
          Compass 7HV FBL / 3D+ FBL / Atom 500 FBL

          Team Manager - Team Compass Scandinavia

          Comment


          • #6
            Fant Llama sin også, men det var samme tegninga i den som manualen.. Litt merkelig det der... Men men, jeg fikk nå hvertfall satt det opp helt greit nå.
            Noe wobbling syns jeg det var, men det får finjusteres litt med gain.

            Jeg syns halen var litt.. "merkelig" i forhold til andre gyroer jeg har hatt. Den vimsa liksom litt rundt omkring.. har forholdsvis høy gain også.
            Den kicka litt når jeg dro på også, så er vel noe som ikke er helt optimalt...

            Comment


            • #7
              Llama sin ble faktisk skrevet på oppfordring av rondo selv men den ble for omfattende til at de ville sende det ut med enheten når den ble ferdig hehe.

              Vimsinga kan komme fra linker som ikke er reama eller annen binding. Når den kikker når du drar på eller i stopps er det populære ordet precomp som må justeres, ikke sikker på hvordan dette gjøres i rondoen men kan tenke meg det står beskrevet i manualen ett eller annet sted.
              Klaus Myrseth
              Compass 7HV FBL / 3D+ FBL / Atom 500 FBL

              Team Manager - Team Compass Scandinavia

              Comment

              Working...
              X