Announcement

Collapse
No announcement yet.

DX7 - ar 6100

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • DX7 - ar 6100

    Har kjøpt meg en brukt dx7 med en ar6100 mottaker. Hvor får men kjøpt sånn bind plug til dette? og når jeg tok den ut av pakken datt den ene antenna av mottakeren... da er den vel ødelagt...? og hvor skal den tredje servoen kobles på? tror det er den som kalles pitch... står ikke på mottakeren.. står bare merket aileron og elevator..
    T-REX 500 CF
    Spectrum DX7

  • #2
    Hvis det er et helikjopter du har så kan nok servoen hete pitch servo ja. Den skal i aux 1. Mottakeren er ødelagt ja hvis ei antenne har falt av. Hvis du ikke har gjort noe galt så har du full reklamasjonsrett på dette.

    Hvis det er et fly du skal montere mottaker i så har du ikke noe som heter pitch. På et fly har du balanseror(ail) høyderor(elev) Sideror(rudd) og throttle/gass(thr)
    Last edited by JayBee; 21-05-11, 12:48.
    Jon-Brage Hoel Andorsen
    -------------------------------------------------------------------------
    Fly i hangar: Ikke noe å skryte av.

    Alt flyr bare du har nok motor!

    Comment


    • #3
      Ta av plasten rundt senderen, og lodd antenna tilbake der den satt. Den er neppe ødelagt. Dette er et velkjent designmessig problem på disse mottakerne. Bindeplugg kan du enkelt lage selv: Need a Binding Plug - HeliFreak
      Anders Eiebakke
      90078513

      Comment


      • #4
        Jeg har en 6100 hvor begge antennene er borte og den fungerer fint som park/indoor mottaker så den blir ikke ødelagt av å miste en antenne. Da jeg tok en avstandstest hadde jeg kontakt minst femti meter unna, så den sitter nå i en liten GWS Pico Stick.

        Comment


        • #5
          Takk for flotte svar! Skal prøve å lodde den tilbake...selv om det ikke er min sterkeste side...
          T-REX 500 CF
          Spectrum DX7

          Comment


          • #6
            Hvis det er i trex 500 du skal ha mottakeren så vil jeg på det sterkeste anbefale deg å bytte til en AR6200! Dette for din egen og eventuelle tilskueres sikkerhet. På AR6100 er det redusert rekkevidde i forhold til en fullrange mottaker. Den er mer følsom for hindringer av radiosignaler som karbon, og metall. AR6200 har en satelitt mottaker som hjelper godt på rekkevidden, og på å hindre blindsoner i radiosignalet skapt av karbon og metall. Med alle 2,4 systemer er det viktig å hele tiden ha en langside på minst en av mottakerantennene vendt mot radioen. Dette er vanskelig å få til når du ikke har satelittmottaker.

            Det funker helt sikkert med din mottaker men jeg ville aldri brukt en AR6100 på et helikopter større enn 250 size grunnet det med blindsoner.
            Last edited by JayBee; 21-05-11, 18:49.
            Jon-Brage Hoel Andorsen
            -------------------------------------------------------------------------
            Fly i hangar: Ikke noe å skryte av.

            Alt flyr bare du har nok motor!

            Comment


            • #7
              Da er antenna lodda på plass og fikk etter mye lesing og trykking på senderen satt opp alt...tror jeg... Fikk det iallfall i lufta og alt virket veldig bra! selv med en puls på ca 240 fikk jeg til en ganske stabil hover på første forsøk Var noe helt annet enn ESKY King2 og Belt V2... spesielt halen var helt rolig...veldig uvant.
              T-REX 500 CF
              Spectrum DX7

              Comment


              • #8
                Splittet tråden slik at det andre spørsmålet (som var OT her) havnet inn i denne tråden: (MFN) ModellflyNytt.no

                Comment

                Working...
                X