Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvilken er best?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvilken er best?

    Noen som har testet Align 3GX?
    Prisen er omtrent lik på på 3GX og BeastX Microbeast.

    Så har jeg lest litt om at man ikke får det nye DFC hodet til Align "rett" på 700 nitro?
    Noen som kan bekrefte dette?
    I find that a Ducks opinion of me is very much influence`d over whether or not i have bread with me

  • #2
    Originally posted by Hansi79 View Post
    Noen som har testet Align 3GX?
    Prisen er omtrent lik på på 3GX og BeastX Microbeast.
    Noen liker mora, noen liker dattera

    Man vil få noe varierende svar her, men om man ikke har noe sterke preferanser så tror jeg kanskje man like godt kan tippe i retning av BeastX (flertallet vil nok også løfte hånda og skrike BeastX eller VBAR selv om det ikke var en option her nå

    Jeg er litt "purist" sånn sett, så om jeg har noe Align-greier så liker jeg å ha Align tvers i gjennom, så jeg ville valgt 3GX (om heli var Align ellers that is).

    Comment


    • #3
      Regner med det er delte meninger om hvilken som er best.
      Hadde egentlig trodd det skulle ramle inn masse om at 3GX var bare møkk o.l.
      Sett noen videoer på youtube å det ser jo ut til å virke superbra.
      Bestillt meg 700 DFC head uppgrade + bladholdere av den nye typen. Men glemte trueblood dempere. Lest noe om at du bør ha det også for å unngå boomstrike? Tror ikke det er no fare for det med det første
      Så får vi se åssen dette blir
      I find that a Ducks opinion of me is very much influence`d over whether or not i have bread with me

      Comment


      • #4
        Mitt første FBL-heli var 3gx. Fikk det ikke til. Bytta til BeastX og ble fornøyd.

        Når det er sagt kan det nok være mange grunner til at jeg ikke fikk til 3gx'n. Men beasten er i alle fall etter min mening veldig enkel å sette opp i forhold. Og den flyr nok minst like bra.
        Kristian Westgård
        Nittedal

        Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


        Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
        — Neil Armstrong

        Comment


        • #5
          Skjønner, har ikke handlet noe ennå.
          Alt av FBL enheter er til vurdering.
          Ligger en 3GX på rcmarked for salg.
          Vi får se hva jeg finner på.
          Har iallefall lagt ut deler som jeg ikke trenger mere i 700`n på rcmarked.
          I find that a Ducks opinion of me is very much influence`d over whether or not i have bread with me

          Comment


          • #6
            Har satt opp 2 stk 550 fbl v2 med 3GX "plug and play" fungerer perfekt
            Øyvind

            www.ahmfk.com http://sportwing.no/ http://hp.nlf.no/

            Comment


            • #7
              Har to helikopter med 3GX, og to med BeastX. Skullle jeg kjøpt noe nytt hadde jeg nok gått for BeastX, men jeg er veldig fornøyd med min 3GX, og etterhvert kan du få den rimelig billig. Får den for under tusenlappen fra globy.no feks.

              Comment


              • #8
                Originally posted by Hanzo View Post
                Har to helikopter med 3GX, og to med BeastX. Skullle jeg kjøpt noe nytt hadde jeg nok gått for BeastX, men jeg er veldig fornøyd med min 3GX, og etterhvert kan du få den rimelig billig. Får den for under tusenlappen fra globy.no feks.
                Takk for det. Skal sjekke ut globy.
                I find that a Ducks opinion of me is very much influence`d over whether or not i have bread with me

                Comment


                • #9
                  Har du spektrum radio kan pröve AR7200BX , har de på to heli , har testat på 450 pro fly perfelt på defaul seting, men nu er det lite pause knee skade
                  allars går för beastx eller v-bar , har lest många som ikke er veldigt förnöjd med align's FBL system
                  Goblin 700 : vbar 5,3 pro
                  Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

                  HD 500 Cell : brain2

                  DX9

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by ragge1 View Post
                    Har du spektrum radio kan pröve AR7200BX , har de på to heli , har testat på 450 pro fly perfelt på defaul seting, men nu er det lite pause knee skade
                    allars går för beastx eller v-bar , har lest många som ikke er veldigt förnöjd med align's FBL system
                    Det er vel først og fremst 3G og versjoner før 2.1 man var misfornøyd med. For en fersk fyr som IKKE krever å skru på alt mulig rart hele tiden, men ønsker å få heliet i lufta så funker det mer enn godt nok. Har man god greie på det så er det også mulig å skru på en masse innstillinger og få enda bedre innstillinger, som holder i masse vis. Det finnes en konsensus på innstillinger på 3G nær sagt som er meget stabil og god, for ferskinger og for avanserte piloter.


                    De første versjoner av 3GX fikk litt blandet mottagelse, mens senere versjoner stort sett har vært ok (fortsatt med samme forutsetninger jeg nevner ovenfor ang. 3G)

                    Men det er IKKE VBAR som kommer fra Align, og jeg tror det er en viss sannsynlighet for at BeastX kan være bedre all over enn 3GX, selvom forskjellene vil være minimale, men økende gitt ferdighetsnivå til pilot.

                    I tillegg tilkommer "pilotvaner". Er man vant til å fly en gitt FBL-enhet vil en annen FBL-enhet virke annerledes på samme pilot. Naturlig nok. Hva en pilot velger å kalle denne opplevelsen ("enhet X suger" eller "enhet X og dens innstillinger var ikke stillet inn til min flystil/smak") er også litt avgjørende.

                    Comment


                    • #11
                      Takk for svar til alle.
                      Kan jeg bruke mine Radix 710 mm stick bangers til FBL?
                      Det står at man bør bruke FBL blader til det nye DFC hodet.
                      I find that a Ducks opinion of me is very much influence`d over whether or not i have bread with me

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Hansi79 View Post
                        Takk for svar til alle.
                        Kan jeg bruke mine Radix 710 mm stick bangers til FBL?
                        Det står at man bør bruke FBL blader til det nye DFC hodet.
                        Det er ingenting i veien for å bruke de bladene på FBL. Brumm og jeg bruker det på hhv T-Rex 700 E og N. Om det blir annerledes med DFC-hode vet jeg ikke, men risikoen for boom strikes øker jo med lengre blader.
                        Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                        Anything worth doing is worth overdoing!

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by jotto View Post
                          Det er ingenting i veien for å bruke de bladene på FBL. Brumm og jeg bruker det på hhv T-Rex 700 E og N. Om det blir annerledes med DFC-hode vet jeg ikke, men risikoen for boom strikes øker jo med lengre blader.
                          Tror jeg kommer til å kjøpe noen FBL blader bare for sikkerhetens skyld.
                          Nå ligger pakken min på gardermoen Fikk mail av fast-lad om at mine deler var av dem nye som ikke trenger oppgraderingsdeler
                          Blir spennende å montere greiene.
                          I find that a Ducks opinion of me is very much influence`d over whether or not i have bread with me

                          Comment


                          • #14
                            Det skulle vel strengt tatt ikke være nødvendig. Sannsynligheten for boomstrike er vel større med FBL blader så lenge lengden på bladene er den samme siden FBL bladene har vekter i tuppen av bladet.
                            Ørjan Pettersen
                            Trenger du hjelp til oppsett av helikopter i Tromsø, bare ta kontakt.

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by orjanp View Post
                              Det skulle vel strengt tatt ikke være nødvendig. Sannsynligheten for boomstrike er vel større med FBL blader så lenge lengden på bladene er den samme siden FBL bladene har vekter i tuppen av bladet.
                              Hm, skal ikke være lett.

                              Tror jeg går for V-bar. Fullversjon 5,2 eller mini? Noen som kan si noe om dette?
                              Disse har jeg skjønt har mottaker og governor.
                              Trenger minimum 1 men helst 2 satelitter til den har jeg hørt?
                              Å den kan du binde opp mot spectrum sin radio?

                              Høres jo fint ut
                              I find that a Ducks opinion of me is very much influence`d over whether or not i have bread with me

                              Comment

                              Working...
                              X