Announcement

Collapse
No announcement yet.

3gx oppsett

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 3gx oppsett

    Hei
    Etter å ha satt opp min 600esp med dfc hode å 3gx enhet så var eg ute å testflydde her om dagen,heliet fløy som bare det heilt til eg hadde satt det på bakken og gradvis minsket turtallet mot null så begynte heliet å tippe meir å meir over på høyre siden og til slutt veltet det,
    Kan ta med at eg landet på skjeivt/skrått underlag og at heliet sto på skrå forover og mot høyre når eg landet.
    Har aldri hatt problemer å lande på skrått underlag med flybar men er fbl meir ømfintlig for skjevt/skrått underlag.
    Kan ta med at 3gx er oppdatert til vers2.1 og brukte innstillingene som ligger i menyen dvs 600 normal.
    Er det noen parameter i oppsett 3gx meny som kan justeres for å motvirke dette eller er det å finne frem water å lage seg vannrett landingsplass
    Werner Gundersen
    500,600esp,600n,Tamiya scania
    Leverandør av fuel og rc utstyr på Karmøy
    mail wg@haugnett.no mob 98234566

  • #2
    Du bør lande rettest mulig ja. 3GX'en vil jo konstant beholde siste posisjon du oppga med stikkene.
    Men hvis du setter den i "bakken", så skal det gå bra. Men å klare det blir nok verre
    Tom I. Arntsen

    Comment


    • #3
      Hadde faktisk satt heliet på bakken å slakket turtallet gradvis ned ,passerte vel ca 1/3 trottle når den begynnte å legge det meir å meir over.
      men merka at heliet var meir urolig akuratt i det eg skulle sette det på bakken men er dette normalt ved take off å landing ved bruk av fbl????
      Werner Gundersen
      500,600esp,600n,Tamiya scania
      Leverandør av fuel og rc utstyr på Karmøy
      mail wg@haugnett.no mob 98234566

      Comment


      • #4
        Det burde ikke være noe problem å sette ned slik du beskriver. Men det kan jo hende du har noen uheldige vibrasjoner på et visst turtallsområde når heli spoler ned?
        arhennie

        MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
        http://hadelandmfk.no/
        www.henniehobby.no/arne

        Comment

        Working...
        X