Announcement

Collapse
No announcement yet.

Spektrum DX6i og Blade 120SR

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Spektrum DX6i og Blade 120SR

    Etter å ha sett utallige youtube filmer, lest utallige instillinger på diverse nettsider må eg krype til korset og be om hjelp.

    Er det noen som kan hjelpe meg med innstillingene på spektrum dx6i mot et Blade 120SR helikopter?

    Eg fikk beskjed hos Smallsize at helikopter skulle settes opp som fly, men finner ikke ut av det...

    Hjelp noen?

    Eg er helt fersk på både Spektrum og Blade 120Sr
    Kjell Ove
    ---------------------------------------------------------------------------------------------------
    Align Trex 550 Beastx DFC, Spektrum DX8, Phoenix 4

  • #2
    Det er ikke så vanskelig, brukte 3 min sist tirsdag på og sette opp nettop en 120sr mot DX6. Da jeg ga bort min gamle 120 til en ungdom i bygda.
    Først og fremst velg en ny modell i mindet og sett denne som heli.
    Derretter satt vi denne opp med normal 90graders 1 servo opsett på swash platen.
    Videre var alt av default verdier som servo revers osv helt som default fra dx6.

    Nyttig kan være og aktivere throtle hold, slikt at du kan stoppe rotoren hvis noe går galt og du går i bakken, da er det viktig og ungå skade på noe som går rundt. Men på dx6 er det litt knotete med at de har en hold.inne.knapp for throtlehold i stedet for en vippeknapp som holder seg av..

    For å teste at alt er riktig, setter du helikopteret på gulvet og sitter bak det med radioen pekende samme rettning som helikopteret.
    Vri så helikopteret 45 med nesten mot venstre så den høyre sidens 45 grader peker framover.

    Er alt korrekt skal swash platen, den som er rett under på hovedrotoren være vannrett, men tar du stikka fremover skal den tippe fremover, stikke bakover og den skal tippe bakover osv, samme til sidene. Men husk at bevegelsene er 45grader vridd i forhold til lengde rettningen av helikopteret.

    Lykke til....
    Audun Johnsrud
    Nittedal - HMFK

    * Flyr divserse planker og noen visper.
    En vellykket flytur er alltid en flytur nærmere neste kræsj.

    Comment

    Working...
    X