Announcement

Collapse
No announcement yet.

Treningsskruer i stikka

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Treningsskruer i stikka

    Jeg leste manualen til min sender. Der stod det at man kunne justere skruene på stikkene med sola da dette skulle gjøre at det ble utført mindre utslag på st stikka ( treningsskurer ) med sola betyr det med klokka ? mega teit oversatt.....

    Måtte åpne senderen bak og skru inn noen skruer på selve stikkene ( gjorde det ikke på gass stikka )

  • #2
    Originally posted by klavis View Post
    Jeg leste manualen til min sender. Der stod det at man kunne justere skruene på stikkene med sola da dette skulle gjøre at det ble utført mindre utslag på st stikka ( treningsskurer ) med sola betyr det med klokka ? mega teit oversatt.....

    Måtte åpne senderen bak og skru inn noen skruer på selve stikkene ( gjorde det ikke på gass stikka )

    Hvilken radio - fabrikant/type???

    Comment


    • #3

      Alloy Anti-Slip TX Control Sticks Long (Futaba TX Red)
      Jeg bruker disse pga bruker 3 fingre på throttle og balangseror, en blir jo nervevrak av å kun bruke tommlene på radion.
      Tidligere brukte jeg bare noen skruer til å forlenge de orginale på toppen av stikkene
      Last edited by Pistepirkko; 26-04-13, 10:44.

      Comment


      • #4
        Originally posted by Pistepirkko View Post

        Alloy Anti-Slip TX Control Sticks Long (Futaba TX Red)
        Jeg bruker disse pga bruker 3 fingre på throttle og balangseror, en blir jo nervevrak av å kun bruke tommlene på radion.
        Tidligere brukte jeg bare noen skruer til å forlenge de orginale på toppen av stikkene


        Det er en hitec eclipse 7

        Det er ikke selve stikkene, de kan jeg justere lengden på på utsiden , her måtte jeg åpne selve senderen bak og justere fra baksiden. slik at de skulle bli tregere eller gi mindre utslag litt usikker

        Comment


        • #5
          For å nedjustere utslaget så kan du sikkert bare sette ror overføringen øverst
          på "balangseror" Rorhorn , ....


          Jeg måtte åpne opp radioen min å bytte om fjæren slik at throttle kom på høyre side ( mode 1 )

          Comment


          • #6
            Hmmm.. jeg får bare prøve meg litt frem først ,)

            I dag er det vindstille og da er jeg klar for en ny runde...
            Trottel SKAL være på venstre side hehehe ,)

            Comment


            • #7
              Med en computer radio som du har så reduserer man utslagene elektronisk med såkalte dual rates. Da kan man justere hvor mye utslag man vil ha, og bruke en bryter til å bytte mellom høye og lave utslag. Det virker som det du beskriver er å justere motstanden i stikkene, som er mer en smakssak enn hjelp for nybegynnere, men det er kanskje vanskeligere å overstyre med harde stikker.

              Comment


              • #8
                De skruene du snakker om er antagelig de man benytter for å justere hardheten på fjærene.
                Noen like stramme fjærer og noen liker slakke. Det er veldig individuelt, og har ingenting å gjøre med om man er nybegynner eller ikke.
                arhennie

                MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                http://hadelandmfk.no/
                www.henniehobby.no/arne

                Comment


                • #9
                  Aha ! da får jeg prøve å navigere meg i menyen.. håper jeg ikke kludrer til noen andre innstillinger =(

                  Comment

                  Working...
                  X