Announcement

Collapse
No announcement yet.

Satelitt, hvem radio =?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Satelitt, hvem radio =?

    Hei

    Hvem radio anbefales til ca 3 lapper som har satelitt mulighet på mottaker ?

    JR , Futaba eller Spektrum =?

    Funker Futaba 8J =? ok pris på den
    Tor Erik W

  • #2
    Hva forstås med Hvem radio?

    Comment


    • #3
      JR ocg Spektrum bruker sat og det som er bra med de om du skall har FBL enhet , många eller nestan alla kan man bruker sat og droper mottaker
      har 3 heli med vbar som eg bruker kun sat på de , spektrum DX8 radio
      Goblin 700 : vbar 5,3 pro
      Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

      HD 500 Cell : brain2

      DX9

      Comment


      • #4
        FUTABA 10 CG 2,4 Ghz.
        RCMarked.no / FUTABA 10 CG 2,4 Ghz.
        Futaba 12Z 2,4
        RCMarked.no / Futaba 12Z 2,4
        noen forslag fra rc marked
        ---------------------------------------------------------------

        Futaba har ikke sattelitt men nestformann i Bamble flyr TUCANO Turboprop 1/4 med Futaba MZ 18 så rekvedidden er helt ok

        Comment


        • #5
          Takker for svar , ønsket tips på hvem radio som anbefales med SAT til ca 3 lapper !

          Skal ha meg FBL heli, og så vidt jeg skjønte slipper man masse ledninger imellom mottaker og 3G gyro ?
          Tor Erik W

          Comment


          • #6
            Hvis du har hovedfokus på helikopter så skaff deg en brukt Spektrum DX-7
            Dette var "førstevalget" til mange av helikopter topp-pilotene for et par år tilbake.
            I dag får du en bra brukt modell til 1000-1500 kroner (ikke betal mer for da er det noen som prøver seg på en spansk en!)

            Comment


            • #7
              DX8 fra Headrc.com kommer på litt over 3000, eller enda mindre om du velger bort mottaker og/eller telemtrienehet, noe du ikke får gjort i Norge. Er veldig fornøyd med min, lett, god å holde og veldig lett å sette opp og gir deg tilgang til mange såkalte bnf modeller. Det er stort utvalg av billige mottakere som fungerer veldig bra, og de originale er faktisk ikke så verst priset sammenlignet med andre merker. Så det blir mitt tips for ny radio, men følg med på rcmarked, der kan du gjøre noen kupp.

              Comment


              • #8
                Du kan kjøpe en hvilken som helst Futaba 2,4GHz radio, og benytte en av mottakerne som har S.BUS utgang Da blir det bare en ledning til FBL enhet (gitt at FBL enheten din støtter S.BUS da, men det gjøre de fleste tror jeg). I et S.BUS system blir jo mottakeren nærmest som en satelitt og kan monteres hvor som helst i modellen.

                Comment

                Working...
                X