Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nytt ccpm oppsett ved bytte til 2.4ghz radio

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nytt ccpm oppsett ved bytte til 2.4ghz radio

    Føler meg litt retro når jeg tar meg en tur med 450èn som har både flybar og 35mhz mottaker Men føler det er litt vel mye twitcing og tull med dette oppsettet. Hitec optic 6. Jeg kan bære heliet litt vekk fra bilen etc, så plutselig kan servoene begynner å bevege seg. Har vært litt tull i luften og, men klarer å berge meg enn så lenge.
    Jeg har noen klikk med subtrim for å få servoarmene 90". Ved kjøp av radio er det da bare for meg å legge inn ny modell, ta eventuelt noen klikk med subtrim for å få hornene 90" ved midstick, eyeballe swashen og sjekke pitch ved fullt utslag begge veier? Resten av hodet skal jo da fremdeles være justert tenker jeg? Ja jeg er lat og har tuklet nok med de linkene i hodet
    Eller er det slik at en ny radio og mottaker kan sende helt andre signal om senter, slik at jeg fysisk må av med hornene igjen for en best mulig mekanisk 90"?

    Det finnes jo og en modul fra Frsky som konverterer min optic6 til 2.4ghz for noen hundrelapper. Rimelige mottakere også. Kan være en enkel løsning. Har bare lest positivt.
    Last edited by Bjørgvin; 01-06-13, 22:20.

  • #2
    Du må nok belage deg på å sette opp alt av oppsett på radioen på nytt. Forskjellige radioer har forskjellig pulslengde for midtpunkt og endepunkter. På den andre siden trenger du ikke å justere noe av mekanikken hvis du har gjort det skikkelig fra før.
    Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

    Anything worth doing is worth overdoing!

    Comment

    Working...
    X