Announcement

Collapse
No announcement yet.

Spektrum DX6i på Honey Bee CPX

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Spektrum DX6i på Honey Bee CPX

    Hei!

    Jeg trenger sårt litt hjelp, om noen har noe formening om hva jeg gjør galt i oppsettet på DX6i på Honey Bee CPX.
    Har plukket ut esky mottakeren, men har tenkt å bruke den originale esky "3 in 1" gyro, fartsregulator osv. som sitter i det.
    i følge denne tråden Spektrumize Honeybee CP3 - RC Groups så skal det være mulig.
    Det er den jeg har fulgt, både hva gjelder innkobling av servoer og "3 in 1" i mottakeren.
    Jeg har riktig nok satt inn en AR6115e mottaker i stedet for en 6110, men jeg kan ikke se det som et problem.

    Det jeg sliter med er throttle, jeg må ha stikka helt i topp før det skjer noe, men det er for lavt turtall til å ta av...
    Dersom jeg tar venstre stikke (halerotor) til venstre mens throttlestikka er i topp, så ruser den hovedrotoren, tar jeg venstrestikka til høyre så stopper hovedrotor helt, selv om throttlestikka er i topp.

    De andre servoene i swashplata ser ut til å fungere riktig, også når jeg beveger kopteret brått til side så endrer halerotorens turtall seg.
    Så det ser jo ut som gyroen og "tail lock" fungerer.

    Har koblet servoer og "3 in 1" slik:

    1. throttle (CH3) i throttle AR6115e
    2. rudder (CH4) i gear AR 6115e !!!
    3. aileron servo i aileron AR 6115e
    4. elevator servo i elevator AR 6115e
    5. pitch servo i AUX1 AR 6115e

    "3 in 1" ser forøvrig slik ut (hmm tror ikke det blir med...):

    Noen som har en idé om hva jeg har gjort galt, eller hvordan jeg kan sette opp denne modellen på DX6i og AR6115e??
    Går det an å resette hele radioens innstillinger, eller går alle instillinger pr. modell så det bare er å slette/resette modellen?

    Nyinnkjøpt radio, også er det dette med bruksanvisninger, som ikke alltid er like gode - eller har "to much information"
    Last edited by SmurfAir; 07-06-13, 22:38.

  • #2
    Du kan ikke ha rudder i gear kanalen uten å ha den via 3 i 1 controllen. Der ligger gyroen, det enkleste er å plukke ut hele 3 i 1 saken. Sette på egen gyro og esc. Evt selge det og kjøpe deg noe som er enklere å sette opp.
    Kjell Ove
    ---------------------------------------------------------------------------------------------------
    Align Trex 550 Beastx DFC, Spektrum DX8, Phoenix 4

    Comment


    • #3
      Originally posted by kjellovel View Post
      Du kan ikke ha rudder i gear kanalen uten å ha den via 3 i 1 controllen. Der ligger gyroen, det enkleste er å plukke ut hele 3 i 1 saken. Sette på egen gyro og esc. Evt selge det og kjøpe deg noe som er enklere å sette opp.
      Hei!
      Strømkablene fra halerotoren er koblet på "3 in 1", det er to kabler med servokontakter fra "3 in 1" den ene er throttle, den andre Rudder. Throttle fra "3 in 1" er koblet på Throttle på AR6115E mottakeren, og Rudder fra "3 in 1" er koblet på "Gear" slik det sto i den veiledningen som jeg linket til.
      Halerotorens gyro-funksjon "tail-lock" ser ut til å fungere, det er Throttle det ser ut til å være problemer med, i og med at jeg må ha full throttle før hovedmotor reagerer.
      Fikk dette eskenytt, men uten sender for 299,- så det er batteri,servoer og div. deler der som er verdt de pengene, men jeg skulle gjerne hatt det i lufta
      Har annet heli som er ok og flyr bra, men det er så mye vind for tiden dessverre...

      Comment

      Working...
      X