Announcement

Collapse
No announcement yet.

Futaba T12FGH og gyro gain

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Futaba T12FGH og gyro gain

    Hei,

    Har akkurat begynt å fly helikopter og utvider fra Embla 450 med Align 3GX til et et brukt Logo 500 med mini-vbar. Uansett hva jeg skrur på i radionen står gyro gain/aux på vbar'en til det samme. eneste som endrer nivå er idleup (1,2,3). Sliter med tail wiggling som jeg antar er for høy gain. Hjelper noe å justere ned i software på vbar med PC, men jeg gjør tydeligvis noe feil.

    Noen tips? Bor i Bergen så om det er noen heli folk i området som er ute å flyr kommer jeg gjerne etter

    thor

  • #2
    Hei,

    Har flydd med V-bar i mange år, men har aldri satt opp justering av gyro gain via radio. Tror ikke det er støttet engang. Vanligvis er V-bar veldig grei å sette opp. Skulle jeg tippe så enten er det noe mekaniske tregheter i overføringene til halen som gir "tail wiggling". Evt. at du har at du har vibrasjoner som gir utslag på halen.

    Det siste er enkelt å sjekke ved at du sjekker loggen i V-bar'en.
    - Erik -

    ------------------------------------------
    Logo 600SX + 6003D
    Logo 400SE

    Futaba 18MZ

    Comment


    • #3
      Du kan kjøre tail gyro gain via radio. Du gjør det under "others" helt til høyre på den siden du får når du starter programmet. Velg "aux->gyro gain" under "active bank selection".
      Men først må du klare å få gain kanalen inn på aux på vbar.
      ---------------------------------------------
      Spektrum DX8 UTEN PROBLEMER
      Align T-Rex 450 pro BeastX + RJX - 6S
      Align T-Rex 600Efl Pro Vbar
      Mikado logo 600 3D Vbar
      Align T-Rex 700N DFC Vbar - Nitro rules

      Comment

      Working...
      X