Announcement

Collapse
No announcement yet.

Eclipse 7 og GV-1

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Eclipse 7 og GV-1

    Hei !

    Jeg har en eclipse 7 og har montert GV-1: Siden jeg har brukt ch 7 til Gyro blir jeg nødt til å aktivisere Govenor'en via stikkene (ifølge manualen).

    Er det noen som har erfaring med dette da jeg står litt fast på hva jeg egentlig gjør. Er det noen klassiske feller å gå i ?
    Er litt bekymret for å stille den inn feil for så å finne dette ut på feltet, airborne..

    Har fått kontakt (76%) mellom magnet og sensoren.
    Stemmer det at GV'en kutter når thr.stikken kommer under 15 % ? Hva skjer da når man etter hvert går inverted og stikken passerer dette pkt med negativ pitch?

    R50 OSH
    Hitec Eclipse
    Last edited by batman; 05-02-06, 19:05.
    T-rex 450X
    HDX 450 SE
    Raptor 50 SE-OS Hyper
    Hitec Eclipse

  • #2
    Her er et dokument jeg begynte på før jeg pensjonerte eclipsen

    Tror dette kan hjelpe deg litt påvei.

    //Svein
    Med forbehold om dårlige dager:

    Svein Skogen

    Comment


    • #3
      Takker for det sskogen. Mye nyttig der ja.

      Neste spørsmål er kansje litt mere generellt og ikke så eclipse fokusert:
      Hvordan aktiviserer man gv-1 med trottle stikken? Stemmer det at den slår seg på ved 15% stikkeutslag (og motorkraft på over 70 %) ?? Gjelder dette kun for normalmode og ikke i FL.m. 1+2. Det ville jo være naturlig i mitt hode slik at man ikke riskikerer at govenor'en slår seg av ved inverted flight.

      R50 OSH
      Hitec Eclipse
      T-rex 450X
      HDX 450 SE
      Raptor 50 SE-OS Hyper
      Hitec Eclipse

      Comment


      • #4
        Husk at på en moderne heli-radio har du ikke en rein throttle-stikke, men en stikke som kontrollerer miksen mellom collective pitch og throttle.

        Det er throttle-kurven som bestemmer hvilken throttle mottageren ser utifra hvor du har stikka, og siden det er mottageren som sender ting videre til governoren...

        Governor gjør livet lettere rundt throttle/pitch-kurver og mikser imot throttle, men det erstattet på ingen måte kurvene, og følgelig heller ikke idleup. De som har forsøkt seg på inverted hover uten å slå over i idle-up først, har somregel bulken i visakortet til å bevise det. Sålenge du er i idleup, tviler jeg sterkt på at throttle-kurven din noensinne er under 20% (det er 20% som er grensa for gv1, ifølge manualen, side .

        Så jeg antar at det som "er naturlig i ditt hode", er at du har en throttle-stikke på venstrehånd, ikke en collective. Dette tyder på at du må slutte å tenke "planke" når du flyr heli. :P

        //Svein
        Med forbehold om dårlige dager:

        Svein Skogen

        Comment


        • #5
          Stemmer det der med planke... Det er jo derfor det er så genialt å få litt innspill ifra dere erfarne gamlegutta.
          Har man stilt inn kurvene på 0-25-50-75-100 vil jo det bli riktig med min tankegang vil jeg tro.., men har du andre kurver inne så blir det jo som du sier en helt annen sak.

          Neste sp.mål er når man da skal programmere gv'en første gang med min-max utslag på stikken. Må man da ha kurvene som beskrevet over eller er dette bare en test for å se utslaget på thr-servoen ?

          Om du fikk forståelsen for at jeg trodde man IKKE trengte å vippe idle bryteren før man skal inverted så er jeg fullstendig klar over det.
          Slik jeg har forstått at en Govenor skal fungere er at den skal gi motoren et konstant turtall uavhengig av hvilken belastning den får grunnet varierende pitch på bladene.

          Går ut ifra at man beholder sine gamle kurver på Idle 1+2 selv om govenoren styrer disse når alt fungerer som det skal. Om gov kutter under noen omstendighet så vil man jo fly på sine gamle kurver om ikke annet.

          R50
          Hitec Eclipse
          T-rex 450X
          HDX 450 SE
          Raptor 50 SE-OS Hyper
          Hitec Eclipse

          Comment

          Working...
          X